Pełny tekst orzeczenia

Sygn. akt: KIO 811/18


POSTANOWIENIE
z dnia 14 maja 2018 r.

Krajowa Izba Odwoławcza - w składzie:

Przewodniczący: Katarzyna Odrzywolska

Protokolant: Edyta Paziewska

po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym z udziałem stron oraz uczestników postępowania
odwoławczego w dniu 14 maja 2018 r. w Warszawie odwołania wniesionego do Prezesa
Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 26 kwietnia 2018 r. przez wykonawcę: TIMKO Sp. z o.o.
03-335 Warszawa, ul. Władysława Syrokomii 30

w postępowaniu prowadzonym przez zamawiającego: Szpital Wojewódzki im. Św. Łukasza
SP ZOZ w Tarnowie 33-100 Tarnów, ul. Lwowska 178a

przy udziale wykonawcy:
FujiFilm Europe GmbH (Sp. z o.o.) Oddział w Polsce 02-486 Warszawa, Al. Jerozolimskie

zgłaszającego swoje przystąpienie do postępowania odwoławczego po stronie
zamawiającego.


postanawia:

1. umorzyć postępowanie odwoławcze;

2. nakazuje zwrot z rachunku bankowego Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz
wykonawcy TIMKO Sp. z o.o. 03-335 Warszawa, ul. Władysława Syrokomii 30 kwotę
13 500,00 zł. 00 gr (słownie: trzynaście tysięcy pięćset złotych zero groszy), stanowiącą
90% uiszczonego wpisu.

Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych
t.j. Dz. U. z 24 sierpnia 2017 r. poz. 1579) na niniejsze postanowienie - w terminie 7 dni
od dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby
Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Tarnowie.


Przewodniczący: ………………………………

Sygn. akt: KIO 811/18
Uzasadnienie

Zamawiający: Szpital Wojewódzki im. Św. Łukasza SP ZOZ w Tarnowie
33-100 Tarnów, ul. Lwowska 178a prowadzi w trybie przetargu nieograniczonego, zgodnie
z ustawą z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz.U. z 2017 r.,
poz. 1579 ze zm.) - dalej „ustawa Pzp” postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego,
którego przedmiotem jest: „Zakup i dostawa mammografu wraz z przebudową pomieszczeń
budynku B pod pracownię mammograficzny” nr sprawy: 129/2017 (dalej „Postępowanie” lub
„Zamówienie”).
Wartość szacunkowa zamówienia przekracza wyrażoną w złotych równowartość kwoty
określonej w przepisach wykonawczych wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Pzp.
Postępowanie ogłoszono w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej pod numerem
2017/ S 247-518019 z dnia 23 grudnia 2017 r.

Odwołujący: TIMKO Sp. z o.o. 03-335 Warszawa, ul. Władysława Syrokomii 30
wniósł, w dniu 26 kwietnia 2018 r., odwołanie wobec czynności i zaniechań zamawiającego
w toku postępowania skutkujących nieprawidłowym dokonaniem w dniu 16.04.2018 r. wyboru
oferty najkorzystniejszej złożonej przez FujiFilm Europe GmbH (Sp. z o.o.) Oddział
w Polsce 02-486 Warszawa, Al. Jerozolimskie 178, zarzucając Zamawiającemu mające lub
mogące mieć istotny wpływ na wynik postępowania naruszenie przepisów ustawy Pzp:
1. art. 7 ust. 1 ustawy Pzp poprzez naruszenie zasady prowadzenia postępowania
w sposób zapewniający zachowanie uczciwej konkurencji, równego traktowania
wykonawców i przejrzystości oraz naruszenie innych pozostających w związku z tym
przepisów;
2. naruszenie art. 91 ust. 1 ustawy Pzp w związku z art. 36 ust. 1 pkt 13) ustawy Pzp
poprzez zaniechanie przyznania odwołującemu w pkt 99 Załącznika nr 3 do SIWZ
10-ciu punktów w związku z zaoferowaną w ramach oferty odwołującego możliwością
zmiany natężenia siły świecenia dla wymaganej klawiatury z podświetlanymi klawiszami,
przy uwzględnieniu sposobu oceny ofert zawartego w SIWZ, względnie naruszenie art.
26 ust. 3 i 4 w związku z art. 87 ust. 1 ustawy Pzp poprzez zaniechanie przeprowadzenia
wyjaśnień treści oferty i dokumentów, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp,
składanych w celu potwierdzenia, że oferowane dostawy odpowiadają wymaganiom
określonym przez zamawiającego, w stopniu który uzasadnia przyznanie 10 pkt w poz.
99 załącznika nr 3 do SIWZ;

3. naruszenie art. 91 ust. 1 ustawy Pzp w związku z art. 91 ust. 2 pkt 1) ustawy Pzp poprzez
zaniechanie przyznania odwołującemu punktacji według wzoru i sposobu opisanego
w SIWZ dla podkryterium „Jakość techniczna".
4. naruszenie art. 89 ust. 1 pkt 2) ustawy Pzp, względnie art. 87 ust. 1 i art. 26 ust. 3 i 4
ustawy Pzp, w wyniku bezzasadnego i niezgodnego z ustawą Pzp zaniechania odrzucenia
oferty FujiFilm z Postępowania, pomimo że treść oferty tego wykonawcy nie odpowiada
treści SIWZ oraz pomimo, że istniały co najmniej uzasadnione wątpliwości, które nie
zostały przez zamawiającego wyjaśnione.
5. naruszenie art. 92 ust. 1 ustawy Pzp, poprzez poinformowanie o dokonaniu wyboru
FujiFilm jako oferty najkorzystniej w Postępowaniu, podczas gdy zamawiający powinien
dokonać wyboru oferty odwołującego jako oferty najkorzystniejszej.
Odwołujący wniósł, na podstawie art. 192 ust. 3 pkt 1 ustawy Pzp, o uwzględnienie
odwołania w całości i nakazanie zamawiającemu:
1. unieważnienia czynności polegającej na wyborze oferty - FujiFilm, jako oferty
najkorzystniejszej;
2. powtórzenia czynności oceny ofert;
3. odrzucenie oferty FujiFilm, przyznania odwołującemu większej liczby punktów oraz
dokonania wyboru oferty odwołującego, jako oferty najkorzystniejszej.

Do postępowania odwoławczego po stronie zamawiającego przystąpił, w dniu
30 kwietnia 2018 r. wykonawca: FujiFilm Europe GmbH (Sp. z o.o.) Oddział w Polsce
02-486 Warszawa, Al. Jerozolimskie 178.

Zamawiający, w piśmie wniesionym do akt sprawy w dniu 7 maja 2018 r., przed
otwarciem posiedzenia wyznaczonego na dzień 14 maja 2018 r., złożył pismo procesowe
informując, że w związku z wniesionym odwołaniem unieważnił czynność wyboru oferty
najkorzystniejszej i przystąpi do ponownej analizy ofert złożonych w postępowaniu.

Odwołujący, w piśmie wniesionym do akt sprawy w dniu 14 maja 2018 r., przed
otwarciem posiedzenia, złożył oświadczenie, iż cofa odwołanie w niniejszym postępowaniu.
Pismo wycofujące odwołanie zostało złożone prawidłowo i podpisane przez osobę
umocowaną, w konsekwencji czego Izba uznała, że odwołanie zostało skutecznie wycofane
przed otwarciem rozprawy.
Uwzględniając powyższe Izba, działając na podstawie art. 187 ust. 8 ustawy Pzp oraz
art. 192 ust. 1 zd. 2 ustawy Pzp, umorzyła postępowanie odwoławcze w sprawie o sygn. akt
KIO 811/18.

Postanowienie zostało ogłoszone poprzez jego wywieszenie na tablicy ogłoszeń
w trybie §32 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 22 marca 2010 r. w sprawie
Regulaminu postępowania przy rozpoznawaniu odwołań (t. j. Dz. U. z 2014, poz. 964 oraz Dz.
U. z 2017 r., poz.14).
Na podstawie art. 187 ust. 8 zd. 2 ustawy Pzp oraz § 5 ust. 1 pkt 3 lit. a Rozporządzenia
Prezesa Rady Ministrów z dnia 15 marca 2010 r. w sprawie wysokości i sposobu pobierania
wpisu od odwołania oraz rodzajów kosztów w postępowaniu odwoławczym i sposobu ich
rozliczania (Dz. U. nr 41 poz. 238 oraz Dz. U. z 2017 r., poz. 47), Izba orzekła o dokonaniu
zwrotu odwołującemu z rachunku bankowego Urzędu Zamówień Publicznych 90 % kwoty
uiszczonej tytułem wpisu od odwołania.


Przewodniczący: ………………………………