Pełny tekst orzeczenia

Sygn. akt KIO 920/10

POSTANOWIENIE
z dnia 28 maja 2010 r.

Krajowa Izba Odwoławcza – w składzie: Przewodniczący: Piotr Kozłowski

Protokolant: Paulina Zalewska

wobec cofnięcia przed otwarciem rozprawy na posiedzeniu niejawnym z udziałem stron
w dniu 28 maja 2010 r. w Warszawie odwołania wniesionego w dniu 17 maja 2010 r. przez
MSD POLSKA spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, 00-867 Warszawa,
ul. Chłodna 51 od czynności zamawiającego, którym jest Szpital Wojewódzki w Opolu, 45-
372 Opole, ul. Kośnego 53

postanawia:
1. Umorzyć postępowanie odwoławcze.
2. Nakazać Urzędowi Zamówień Publicznych zwrot z rachunku dochodów własnych Urzędu
Zamówień Publicznych na rzecz MSD POLSKA spółka z ograniczoną
odpowiedzialnością, 00-867 Warszawa, ul. Chłodna 51 kwoty 13 500 zł 00 gr
(słownie: trzynaście tysięcy pięćset złotych zero groszy) stanowiącej 90 % uiszczonego
wpisu.


Stosownie do art. 198 a i 198 b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień
publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655, z późn. zm.) na niniejsze
postanowienie – w terminie 7 dni od dnia jego doręczenia – przysługuje skarga
za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Opolu.

Przewodniczący:
………………………


Sygn. akt KIO 920/10

U z a s a d n i e n i e

Zamawiający – Szpital Wojewódzki w Opolu – prowadzi postępowanie o udzielenie
zamówienia publicznego na „Zakup i dostawę leków WZW”. Ogłoszenie o zamówieniu
zostało zamieszczone w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej z 6 maja 2010 r.
pod numerem 2010/S 88-0131890 (4 maja 2010 r. Zamawiający przekazał ogłoszenie
o zamówieniu Urzędowi Oficjalnych Publikacji Wspólnot Europejskich). W tym samym dniu
Zamawiający zamiesił ogłoszenie w swojej siedzibie i na swojej stronie internetowej
(www.szpital.opole.pl) oraz udostępnił na tej stronie specyfikację istotnych warunków
zamówienia (zwanej dalej w skrócie „s.i.w.z.”).
Odwołujący – MSD POLSKA spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, 00-867
Warszawa, ul. Chłodna 51 wniósł odwołanie wobec treści ogłoszenia i s.i.w.z. w zakresie
części 1 przedmiotu zamówienia (dotyczącej interferonu pegylowanego i rybaviryny), które
wpłynęło do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej 17 maja 2010 r. w poniedziałek (wpływ
bezpośredni).
W toku posiedzenia niejawnego z udziałem stron Zamawiający podniósł, iż 17 maja
2010 r. otrzymał niekompletną kopię odwołania – bez drugiej strony zawierającej żądania
i zarzuty.
28 maja 2010 r. Odwołujący na posiedzeniu niejawnym z udziałem stron przed
otwarciem rozprawy złożył ustnie do protokołu oświadczenie o cofnięciu odwołania
wniesionego 17 maja 2010 r.
Uwzględniając powyższe Izba, działając na podstawie art. 187 ust. 8 oraz art. 192
ust. 1 zd. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity
Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655, z późn. zm.), w brzmieniu uwzględniającym wejście
w życie ustaw: z dnia 5 listopada 2009 r. o zmianie ustawy – Prawo zamówień publicznych
oraz o kosztach sądowych w sprawach cywilnych (Dz. U. Nr 206, poz.1591) oraz z dnia
2 grudnia 2009 r. o zmianie ustawy – Prawo zamówień publicznych oraz niektórych innych
ustaw (Dz. U. Nr 223, poz. 1778) – umorzyła postępowanie odwoławcze.
O kosztach postępowania odwoławczego orzeczono stosownie do treści art. 187 ust.
8 zd. 2 pzp w związku z § 5 ust. 1 pkt 3 lit. a rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia
15 marca 2010 r. w sprawie wysokości i sposobu pobierania wpisu od odwołania oraz
rodzajów kosztów w postępowaniu odwoławczym i sposobu ich rozliczania (Dz. U. Nr 41,
poz. 238), nakazując zwrot na rzecz Odwołującego kwoty 13 500 zł 00 gr stanowiącej 90 %
uiszczonego wpisu.
Przewodniczący:
………………………