Pełny tekst orzeczenia

Sygn. akt: KIO 2740/10


POSTANOWIENIE
z dnia 28 grudnia 2010 r.


Krajowa Izba Odwoławcza – w składzie:

Przewodniczący: Paweł Trojan

po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym bez udziału stron w dniu 28 grudnia 2010 r.
w Warszawie odwołania wniesionego w dniu 20 grudnia 2010 r. przez wykonawcę IMPEL
Cleaning Spółka z o.o., ul. Ślężna 118, 53-111 Wrocław w postępowaniu prowadzonym
przez Zamawiającego Szpital Rejonowy w Raciborzu im. dr Józefa Rostka, ul.
Gamowska 3, 47-400 Racibórz w trybie przetargi nieograniczonego pn. „Usługa sprzątania
pomieszczeń medycznych i administracyjnych szpitala” (nr sprawy 21/2010)


postanawia:
1. umorzyć postępowanie odwoławcze,
2. nakazać Urzędowi Zamówień Publicznych zwrot z rachunku Urzędu Zamówień
Publicznych na rzecz IMPEL Cleaning Spółka z o.o., ul. Ślężna 118, 53-111
Wrocław, kwoty 13.500,00 zł (słownie: trzynaście tysięcy pięćset złotych),
stanowiącej 90% uiszczonego przez Odwołującego wpisu.

Stosownie do treści art. 198 a i art. 198 b ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. – Prawo
zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2010r. Nr 113, poz. 759) na niniejsze
postanowienie – w terminie 7 dni od dnia jego doręczenia – przysługuje skarga za
pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Gliwicach.



Przewodniczący:

……………………

U z a s a d n i e n i e
postanowienia z dnia 28 grudnia 2010 r. o sygn. akt KIO 2740/10
W pierwszej kolejności Izba ustaliła, że wobec wszczęcia przedmiotowego
postępowania o udzielenie zamówienia publicznego po dniu 21 czerwca 2010 r. (data
zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych), którego
dotyczy rozpoznawane przez Izbę odwołanie, tj. po dniu 29 stycznia 2010 r., w którym
weszły w życie przepisy ustawy z dnia 2 grudnia 2009 r. o zmianie ustawy - Prawo zamówień
publicznych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. Nr 223, poz. 1778), do jego rozpoznawania
mają zastosowanie przepisy ustawy Prawo zamówień publicznych w brzmieniu nadanym
ww. ustawą nowelizującą.
Jednocześnie Krajowa Izba Odwoławcza ustaliła, że do przedmiotowego odwołania
zastosowanie znajdują przepisy rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 15 marca
2010 r. w sprawie wysokości i sposobu pobierania wpisu od odwołania oraz rodzajów
kosztów w postępowaniu odwoławczym i sposobu ich rozliczania (Dz. U. Nr 41, poz. 238)
oraz rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 22 marca 2010 r. w sprawie regulaminu
postępowania przy rozpoznawaniu odwołań (Dz. U. Nr 48, poz. 280).
Nadto ustalono, że odwołanie zostało złożone w postępowaniu o udzielenie
zamówienia publicznego pn. „Usługa sprzątania pomieszczeń medycznych i
administracyjnych szpitala” (nr sprawy 21/2010) przez Odwołującego – IMPEL Cleaning
Spółka z o.o., ul. Ślężna 118, 53-111 Wrocław, w dniu 20.12.2010r., wobec czynności
Zamawiającego polegających na sporządzeniu SIWZ. W związku z powyższą czynnością
Odwołujący zarzucił Zamawiającemu naruszenie art. 7 ust. 1 ustawy Pzp.
Odwołanie zostało wniesione w formie elektronicznej za pomocą Elektronicznej
Skrzynki Podawczej podpisane przez Dominikę W. przy użyciu podpisu elektronicznego
weryfikowanego w oparciu o kwalifikowany certyfikat wystawiony przez CETRUM QCA,
ważny do dnia 29.06.2012 r. Ponadto wraz z odwołaniem została przekazana kopia
pełnomocnictwa z dnia 08.11.2010 r. uprawniająca Dominikę W. m.in. do podpisywania i
składania odwołań. Pełnomocnictwo zostało podpisane przez Piotra R. – Wiceprezesa
Zarządu upoważnionego do jednoosobowej reprezentacji wykonawcy.
Izba ustaliła, iż w dniu 23.12.2010 r. swoje przystąpienie do postępowania
wszczętego wskutek wniesienia odwołania po stronie Zamawiającego zgłosił wykonawca
Spółdzielnia Inwalidów NAPRZÓD w Krakowie, ul. śabieniec 46, 31-215 Kraków.
Przystąpienie zostało wniesione w formie elektronicznej za pomocą Elektronicznej Skrzynki
Podawczej podpisane przez Andrzeja Piotra R. przy użyciu podpisu elektronicznego
weryfikowanego w oparciu o kwalifikowany certyfikat wystawiony przez COPE SZAFIR,

ważny do dnia 22.03.2012 r. Ponadto wraz z przystąpieniem została przekazana kopia
pełnomocnictwa z dnia 14.04.2010 r. uprawniająca Andrzeja R. m.in. do zgłaszania
przystąpień w postępowaniach odwoławczych. Pełnomocnictwo zostało podpisane przez
Radosława M. – Prezesa Zarządu upoważnionego do jednoosobowej reprezentacji
wykonawcy.

Pismem z dnia 23.12.2010r., doręczonym do Krajowej Izby Odwoławczej w dniu
27.12.2010 r. (wpływ faxem), Odwołujący reprezentowany przez Piotra R. – Wiceprezesa
Zarządu upoważnionego jednoosobowo do reprezentowania wykonawcy IMPEL Cleaning
Spółka z o.o. złożył oświadczenie woli o cofnięciu na podstawie art. 187 ust. 8 ustawy Pzp
odwołania wniesionego w dniu 20.12.2010 r.
Skoro Odwołujący w piśmie z dnia 23.12.2010 r. oświadczył, iż cofa odwołanie
Krajowa Izba Odwoławcza zobligowana jest do umorzenia postępowania odwoławczego.

Wobec ustalenia, że Odwołujący cofnął odwołanie Krajowa Izba Odwoławcza
stwierdziła, że zachodzą przesłanki do wydania postanowienia o umorzeniu postępowania
odwoławczego na posiedzeniu niejawnym bez udziału stron, zgodnie z treścią art. 192 ust. 1
zdanie drugie ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych oraz § 13 ust.
1 i § 13 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 22 marca 2010 r. w
sprawie regulaminu postępowania przy rozpoznawaniu odwołań.

Orzekając o kosztach postępowania odwoławczego Krajowa Izba Odwoławcza
uwzględniła okoliczność, iż w przypadku cofnięcia odwołania przez odwołującego przed
otwarciem rozprawy odwołującemu zwraca się 90% wpisu na mocy przepisu art. 187 ust. 8
ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawa zamówień publicznych, orzekając w tym zakresie
o konieczności zwrotu kwoty 13.500,00 zł (słownie: trzynaście tysięcy pięćset złotych i zero
groszy) z wpisu uiszczonego przez Odwołującego na rachunek Urzędu Zamówień
Publicznych stosownie do treści § 5 ust. 1 pkt 3 lit. a rozporządzenia Prezesa Rady
Ministrów z dnia 15 marca 2010 r. w sprawie wysokości i sposobu pobierania wpisu od
odwołania oraz rodzajów kosztów w postępowaniu odwoławczym i sposobu ich rozliczania
(Dz. U. Nr 41, poz. 238).

Przewodniczący:
……………………