Pełny tekst orzeczenia

Sygn. akt: KIO 1542/11



POSTANOWIENIE
z dnia 28 lipca 2011 r.



Krajowa Izba Odwoławcza - w składzie:

Przewodniczący: Emil Kuriata


wobec cofnięcia w dniu 26 lipca 2011 r. przed otwarciem rozprawy odwołania wniesionego
do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 20 lipca 2011 r. przez wykonawcę
Krzysztofa Rdesta prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą EMKA Handel-
Usługi Krzysztof Rdest, ul. Gen. Stefana Grota-Roweckiego 6; 96-300 śyrardów
w postępowaniu prowadzonym przez Szpital Wojewódzki SPZOZ im. Karola
Marcinkowskiego w Zielonej Górze, ul. Zyty 26; 65-046 Zielona Góra,



postanawia:


1. Umarza postępowanie odwoławcze.

2. Nakazuje zwrot z rachunku bankowego Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz
Krzysztofa Rdesta prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą EMKA
Handel-Usługi Krzysztof Rdest, ul. Gen. Stefana Grota-Roweckiego 6; 96-300
śyrardów kwoty 6 750 zł 00 gr (słownie: sześć tysięcy siedemset pięćdziesiąt złotych)
stanowiącej 90% uiszczonego wpisu.
3. Kosztami postępowania obciąża Krzysztofa Rdesta prowadzącego działalność
gospodarczą pod firmą EMKA Handel-Usługi Krzysztof Rdest, ul. Gen. Stefana
Grota-Roweckiego 6; 96-300 śyrardów i zalicza w poczet kosztów postępowania
odwoławczego kwotę 750 zł 00 gr (słownie: siedemset pięćdziesiąt złotych) uiszczoną
przez Krzysztofa Rdesta prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą EMKA
Handel-Usługi Krzysztof Rdest, ul. Gen. Stefana Grota-Roweckiego 6; 96-300
śyrardów tytułem wpisu od odwołania.

Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień
publicznych (t.j. Dz. U. z 2010 r. 113, poz. 759 ze zm.) na niniejsze postanowienie -
w terminie 7 dni od dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem
Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Zielonej Górze.


Przewodniczący: …………………………

U z a s a d n i e n i e

Zamawiający – Szpital Wojewódzki SPZOZ im. Karola Marcinkowskiego w Zielonej Górze,
ul. Zyty 26; 65-046 Zielona Góra prowadzi postępowanie o udzielenie zamówienia
publicznego na „Transport odpadów medycznych o szacunkowej ilości 127 Mg na rok do
miejsca unieszkodliwiania wraz z ich unieszkodliwieniem”, w trybie przetargu
nieograniczonego, na podstawie przepisów ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo
zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 ze zm.).

Ogłoszenie o zamówieniu zostało opublikowane w Biuletynie Zamówień Publicznych z dnia
15 lipca 2011 r. pod pozycją 201520.

Dnia 20 lipca 2011 roku wykonawca Krzysztof Rdest prowadzący działalność gospodarczą
pod firmą EMKA Handel-Usługi Krzysztof Rdest, ul. Gen. Stefana Grota-Roweckiego 6; 96-
300 śyrardów (zwany dalej „Odwołującym”) wniósł odwołanie do Prezesa Krajowej Izby
Odwoławczej, zarzucając Zamawiającemu naruszenie przepisów ustawy - Prawo zamówień
publicznych, w tym zasady uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców
w zakresie czynności opisu sposobu dokonywania oceny spełniania warunku udziału
w postępowaniu. Odwołujący w szczególności zarzucił Zamawiającemu naruszenie § 1 ust. 1
pkt 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2009 roku w sprawie
rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich
te dokumenty mogą być składane (Dz. U. 2009 r. Nr 226, poz. 1817) w zw. z art. 22 ust. 1
pkt 1 ustawy Pzp, art. 22 ust. 4 ustawy Pzp, art. 25 ust. 1 i 2 ustawy Pzp oraz w zw. a art. 13
a ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 roku o odpadach (t.j. Dz. U z 2010 r. Nr 185, poz. 1243) –
przez żądanie w treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia i ogłoszenia
o zamówieniu, na potwierdzenie spełniania warunku posiadania uprawnień do wykonywania
określonej działalności, zezwolenia właściwego organu administracji publicznej na zbieranie
zakaźnych odpadów medycznych wydanego zgodnie z art. 13a ustawy z dnia 27 kwietnia
2001 roku o odpadach.
Kopię odwołania, Odwołujący przekazał Zamawiającemu w dniu 20 lipca 2011 roku.
Odwołujący, pismem z dnia 25 lipca 2011 roku (wpływ do Izby w dniu 26 lipca 2011 roku)
złożył oświadczenie o wycofaniu odwołania wniesionego do KIO w dniu 20 lipca 2011 roku.
Z uwagi na powyższe, działając na podstawie przepisu art. 187 ust. 8 ustawy - Prawo
zamówień publicznych, Izba umorzyła postępowanie odwoławcze w niniejszej sprawie oraz
postanowiła zwrócić na rzecz Odwołującego się 90% kwoty uiszczonego wpisu.

O kosztach postępowania orzeczono stosownie do jego wyniku - na podstawie art. 192 ust.
9 i 10 ustawy - Prawo zamówień publicznych.


Przewodniczący: ………………