Pełny tekst orzeczenia

Sygn. akt: KIO 2525/11

POSTANOWIENIE
z dnia 1 grudnia 2011 r.

Krajowa Izba Odwoławcza - w składzie:

Przewodniczący: Emil Kawa



po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym bez udziału stron oraz uczestników postępowania
odwoławczego w dniu 1 grudnia 2011 r. odwołania wniesionego do Prezesa Krajowej Izby
Odwoławczej w dniu 25 listopada 2011 r. przez wykonawcę Impel Cleaning Sp. z o.o. ul.
Ślężna 118, 53-111 Wrocław w postępowaniu prowadzonym przez Wojewódzki Szpital
Chirurgii Urazowej ul. Barska 16/20 Warszawa

postanawia:

1. Umorzyć postępowanie odwoławcze,
2. nakazać Urzędowi Zamówień Publicznych zwrot z rachunku bankowego Urzędu
Zamówień Publicznych na rzecz wykonawcy Impel Cleaning Sp. z o.o. ul. Ślężna 118, 53-
111 Wrocław, kwoty 15 000,00 zł (słownie: piętnaście tysięcy złotych), stanowiącej
uiszczony przez Odwołującego wpis od odwołania.

Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień
publicznych (t.j. Dz. U. z 2010 r. 113, poz. 759 ze zm.) na niniejsze postanowienie -
w terminie 7 dni od dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa
Krajowej Izby Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Warszawie


Przewodniczący: ……….……………

Sygn.akt KIO 2525/11

UZASADNIENIE

Wojewódzki Szpital Chirurgii Urazowej ul. Barska 16/20 w Warszawie prowadzi
postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego pn. utrzymanie czystości, zapewnienie
sprawnego funkcjonowania zaplecza technicznego, transportu wewnętrznego i usług
portierskich w WSCHU św. Anny w Warszawie.
Odwołanie od postanowień specyfikacji istotnych warunków zamówienia w zakresie
warunków udziału w przedmiotowym postępowaniu oraz opisu sposobu ich oceniania złożył
wykonawca Impel Cleaning Sp. z o.o. ul. Ślężna 118 z Wrocławia.
W dniu 30 listopada 2011 roku do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej wpłynęła
odpowiedź Zamawiającego na odwołanie w której to Zamawiający uwzględnił w całości
zarzuty przedstawione w odwołaniu.
Wobec powyższego Izba w oparciu o przepis 186 ust.2 i 3 postanowiła umorzyć
postępowanie.
O kosztach postępowania, Izba orzekła w oparciu o treść art.186 ust.6 pkt. 1 oraz § 5 ust.
1 pkt 2 i 2a rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 15 marca 2010 r. w sprawie
wysokości wpisu od odwołania oraz rodzajów kosztów w postępowaniu odwoławczym i
sposobu ich rozliczania (Dz. U. Nr 41, poz. 238), z którego wynika, że jeżeli zamawiający
uwzględnił w całości zarzuty przedstawione w odwołaniu przed rozpoczęciem posiedzenia
lub rozprawy, a w postępowaniu odwoławczym po stronie zamawiającego przystępujący nie
zgłosił sprzeciwu co do uwzględnienia zarzutów odwołania, Izba orzeka o wzajemnym
zniesieniu koszów postępowania i o dokonaniu zwrotu odwołującemu z rachunku Urzędu
Zamówień Publicznych kwoty kosztów uiszczonych tytułem wpisu od odwołania.


Przewodniczący

………………………..