Pełny tekst orzeczenia

Sygn. akt: KIO 1361/12


POSTANOWIENIE
z dnia 11 lipca 2012 r.


Krajowa Izba Odwoławcza – w składzie:

Przewodniczący Marek Koleśnikow
Członkowie Luiza Łamejko
Anna Packo

Protokolant: Agata Dziuban

wobec cofnięcia 11 lipca 2012 r. przed otwarciem rozprawy odwołania wniesionego do
Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej 29 czerwca 2012 r. przez wykonawców wspólnie
ubiegających się o udzielenie zamówienia [1] Tadeusz Badera prowadzący działalność
gospodarczą pod firmą Badera Firma Produkcyjno-Handlowo-Usługowa, Dalachów 354,
46-325 Rudniki (pełnomocnik) i [2] Przedsiębiorstwo Handlowo-Usługowe LARIX Sp. z
o.o. z siedzibą w Lublińcu, ul. Klonowa 11, 42-700 Lubliniec w postępowaniu
prowadzonym przez zamawiającego Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad,
Oddział w Rzeszowie, ul. Legionów 20, 35-959 Rzeszów,

przy udziale wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia [1] Leszek
Kochanowicz prowadzący działalność gospodarczą pod nazwą Leszek Kochanowicz
Firma Usługowo-Handlowo-Produkcyjna, Zielonka 64, 36-130 Raniżów (pełnomocnik) i
[2] Tomasz Nowak prowadzący działalność gospodarczą pod nazwą PPHU „Kordian”
Stacja Resgaz Tomasz Nowak, al. Armii Krajowej 42, 35-307 Rzeszów – zgłaszających
swoje przystąpienie do postępowania odwoławczego po stronie zamawiającego

przy udziale wykonawcy Eurovia Polska SA z siedzibą w w Kobierzycach, ul. Szwedzka
5, 55-040 Kobierzyce, zgłaszającego swoje przystąpienie do postępowania odwoławczego
po stronie odwołującego

postanawia:

1. Umorzyć postępowanie odwoławcze.

2. Nakazać zwrot z rachunku bankowego Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz
wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia [1] Tadeusz Badera
prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Badera Firma Produkcyjno-Han-
dlowo-Usługowa, Dalachów 354, 46-325 Rudniki (pełnomocnik) i [2]
Przedsiębiorstwo Handlowo-Usługowe LARIX Sp. z o.o. z siedzibą w Lublińcu, ul.
Klonowa 11, 42-700 Lubliniec kwoty 18 500 zł 00 gr (słownie: osiemnaście tysięcy
pięćset złotych zero groszy), stanowiącej:

1) zwrot nadpłaty wpisu w wysokości 5 000 zł, gdyż odwołujący wniósł wpis w wysokości
20 000 zł, a zgodnie z § 1 ust. 1 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia
15 marca 2010 r. w sprawie wysokości i sposobu pobierania wpisu od odwołania oraz
rodzajów kosztów w postępowaniu odwoławczym i sposobu ich rozliczania (Dz. U. Nr
41, poz. 238) obowiązuje wpis w wysokości 15 000 zł;

2) 90% uiszczonego wpisu.

3. Kosztami postępowania obciąża wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia [1] Tadeusz Badera prowadzący działalność gospodarczą pod firmą
Badera Firma Produkcyjno-Handlowo-Usługowa, Dalachów 354, 46-325 Rudniki
(pełnomocnik) i [2] Przedsiębiorstwo Handlowo-Usługowe LARIX Sp. z o.o. z
siedzibą w Lublińcu, ul. Klonowa 11, 42-700 Lubliniec i zasądza na rzecz
zamawiającego Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, Oddział w
Rzeszowie, ul. Legionów 20, 35-959 Rzeszów kwotę 3 600 zł (trzy tysiące sześćset zł
zero gorszy) stanowiącą koszty postępowania odwoławczego poniesione z tytułu kosztów
wynagrodzenia pełnomocnika.

Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień
publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759, Nr 161, poz. 1078 i Nr 182, poz. 1228, z
2011 r. Nr 5, poz. 13, Nr 28, poz. 143, Nr 87, poz. 484, Nr 234, poz. 1386 i Nr 240, poz.
1429) na niniejsze postanowienie – w terminie 7 dni od dnia jego doręczenia – przysługuje
skarga za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej do Sądu Okręgowego w
Rzeszowie.


Przewodniczący: ……………

Członkowie ……………

……………

Sygn. akt: KIO 1361/12

U z a s a d n i e n i e

Postępowanie jest prowadzone zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. –
Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759, Nr 161, poz. 1078 i Nr 182,
poz. 1228, z 2011 r. Nr 5, poz. 13, Nr 28, poz. 143, Nr 87, poz. 484, Nr 234, poz. 1386 i Nr
240, poz. 1429), zwanej dalej w skrócie »Pzp«.

Izba ustaliła, że 29 czerwca 2012 r. wykonawcy wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia [1] Tadeusz Badera prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Badera
Firma Produkcyjno-Handlowo-Usługowa, Dalachów 354, 46-325 Rudniki (pełnomocnik) i
[2] Przedsiębiorstwo Handlowo-Usługowe LARIX Sp. z o.o. z siedzibą w Lublińcu, ul.
Klonowa 11, 42-700 Lubliniec złożyli odwołanie w postępowaniu o udzielenie zamówienia
publicznego, którego przedmiotem jest »Kompleksowe – zimowe i letnie – utrzymanie w
systemie: „Utrzymaj Standard” autostrady A-4 na odcinku od węzła Dębica Wschód do węzła
Rzeszów Wschód, drogi ekspresowej S-19 na odcinku od miejscowości Stobierna do węzła
Rzeszów Wschód wraz z odcinkiem drogi krajowej nr 19 od węzła Rzeszów Wschód do
granicy miasta Rzeszowa oraz na odcinku od węzła A-4 Rzeszów Zachód do węzła Świlcza w
okresie 6 lat«.

Przed rozpoczęciem posiedzenia i otwarciem rozprawy odwołujący wycofał odwołanie.

Wobec ustalenia, że odwołujący wycofał skutecznie odwołanie, Izba stwierdziła, że
zachodzą przesłanki umożliwiające umorzenie postępowania, zgodnie z unormowaniem art.
187 ust. 8 Pzp.

Izba ustaliła, że przedmiotem postępowania są usługi zimowego i letniego utrzymania, a
zgodnie z § 1 ust. 1 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 15 marca 2010 r. w
sprawie wysokości i sposobu pobierania wpisu od odwołania oraz rodzajów kosztów w
postępowaniu odwoławczym i sposobu ich rozliczania (Dz. U. Nr 41, poz. 238) na tego typu
przedmiot zamówienia obowiązuje wpis w wysokości 15 000 zł, a nie 20 000 zł, jaką to kwotę
wpłacił odwołujący tytułem wpisu. W związku z tym odwołującemu należy się zwrot 5 000 zł
różnicy między wpłaconymi 20 000 zł a wysokością obowiązującego wpisu w wysokości
15 000 zł.

Orzekając o kosztach postępowania odwoławczego Izba uwzględniła, że cofnięcie
odwołania nastąpiło przed otwarciem rozprawy i w związku z tym z mocy przepisu art. 187
ust. 8 zdanie drugie Pzp odwołującemu zwraca się 90% wpisu uiszczonego przez
odwołującego na rachunek Urzędu Zamówień Publicznych, czyli wycofującemu odwołanie
zwraca się 13 500 zł (słownie trzynaście tysięcy pięćset zł) oraz Izba uznała za uzasadnione
koszty wynagrodzenia pełnomocnika zamawiającego w kwocie 3 600, 00 zł zgodnie z § 3 pkt
1 i pkt 2 lit. b rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 15 marca 2010 r. w sprawie
wysokości i sposobu pobierania wpisu od odwołania oraz rodzajów kosztów w postępowaniu
odwoławczym i sposobu ich rozliczania (Dz. U. z 2010 r. Nr 41, poz. 238).



Przewodniczący: ……………

Członkowie ……………

……………