Pełny tekst orzeczenia

Sygn. akt: KIO 1586/12

POSTANOWIENIE
z dnia 1 sierpnia 2012 r.

Krajowa Izba Odwoławcza - w składzie:


Przewodniczący: Klaudia Szczytowska - Maziarz

po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym bez udziału stron i uczestników postępowania
odwoławczego w dniu 1 sierpnia 2012 r. w Warszawie odwołania wniesionego do Prezesa
Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 26 lipca 2012 r. przez PAUL HARTMANN Polska Spółka
z ograniczoną odpowiedzialnością, ul. Partyzancka 133/151, 95-200 Pabianice
w postępowaniu prowadzonym przez Samodzielny Publiczny Szpital Kliniczny Nr 2 PUM
w Szczecinie, Al. Powstańców Wielkopolskich 72, 70-111 Szczecin

postanawia:

1. umarza postępowanie odwoławcze,
2. nakazuje zwrot z rachunku bankowego Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz
PAUL HARTMANN Polska Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością,
ul. Partyzancka 133/151, 95-200 Pabianice w postępowaniu prowadzonym przez
Samodzielny Publiczny Szpital Kliniczny Nr 2 PUM w Szczecinie,
Al. Powstańców Wielkopolskich 72, 70-111 Szczecin kwoty 15 000 zł 00 gr
(słownie: piętnaście tysięcy złotych zero groszy), stanowiącej uiszczony wpis od
odwołania.

Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień
publicznych na niniejsze postanowienie - w terminie 7 dni od dnia jego doręczenia -
przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej do Sądu
Okręgowego w Szczecinie.
Przewodniczący: ………………………………

Sygn. akt: KIO 1586/12


U z a s a d n i e n i e

W postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na dostawę materiałów
opatrunkowych, prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego przez Samodzielny
Publiczny Szpital Kliniczny Nr 2 PUM w Szczecinie, Al. Powstańców Wielkopolskich 72,
70-111 Szczecin (dalej „zamawiający”), odwołanie złożył wykonawca - PAUL HARTMANN
Polska Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, ul. Partyzancka 133/151,
95-200 Pabianice (dalej „odwołujący”), zarzucając zamawiającemu naruszenie art. 24 ust. 2
pkt 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2010 r.
113, poz. 759 ze zm.) (dalej: „ustawa Pzp”), poprzez uznanie, iż w zakresie zadania nr 6, 8
i 12 odwołujący nie wniósł wadium, a tym samym nie zabezpieczył ofert w w/w zadaniach.

Odwołujący zażądał uwzględnienie odwołania w całości i nakazania zamawiającemu:
1. uchylenia czynności wykluczenia odwołującego z udziału w postępowaniu w zakresie
zadania nr 6, 8,12,
2. uchylenia czynności wyboru najkorzystniejszej oferty w postępowaniu w zakresie
zadania nr 6, 8,12,
3. wyboru oferty odwołującego w postępowaniu w zakresie zadania nr 6, 8 i 12 jako
oferty najkorzystniejszej.

Ogłoszenie o zamówieniu zostało opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii
Europejskiej z dnia 16 marca 2012 r. nr 2012/S 53-086422.

W dniu 31 lipca 2012 r. do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej wpłynęło
oświadczenie zamawiającego o uwzględnieniu w całości zarzutów odwołania, podpisane
przez Ryszarda Chmurowicza – Dyrektora Samodzielnego Publicznego Szpitala Klinicznego
Nr 2 PUM w Szczecinie.
Izba ustaliła (oświadczenia zamawiającego z dnia 27 lipca 2012 r.), że w dniu
25 lipca 2012 r. zamawiający powiadomił uczestników postępowania faksem o wpływie
odwołania, przekazał jego kopię oraz poinformował o możliwości zgłoszenia przystąpienia do
postępowania odwoławczego w terminie 3 dni od dnia otrzymania kopii odwołania.
Izba ustaliła, że do postępowania odwoławczego nie przystąpił żaden wykonawca.

Wobec powyższego Krajowa Izba Odwoławcza, rozpoznając złożone odwołanie
i działając na podstawie art. 192 ust. 1 zdanie drugie ustawy Pzp i art. 186 ust. 3 w związku
z art. 186 ust. 1 ustawy Pzp postanowiła postępowanie odwoławcze umorzyć.

Rozstrzygnięcie o kosztach postępowania odwoławczego w przedmiotowej sprawie
Izba oparła o dyspozycję art. 186 ust. 6 pkt 1) ustawy Pzp.




Przewodniczący: ………………………………