Pełny tekst orzeczenia

Sygn. akt: KIO 1798/12

POSTANOWIENIE
z dnia 4 września 2012 r.

Krajowa Izba Odwoławcza - w składzie:
Przewodniczący: Jolanta Markowska

Protokolant: Jakub Banasiak

wobec cofnięcia w dniu 4 września 2012 r. przed otwarciem rozprawy odwołania
wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 22 sierpnia 2012 r. przez
wykonawcę: RENOVA sp. z o.o., ul. Piękna 47, 00-672 Warszawa w postępowaniu
prowadzonym przez zamawiającego: Centrum Obsługi Kancelarii Prezydenta RP,
ul. Wiejska 10, 00-902 Warszawa,

przy udziale wykonawcy: AKME Z……… W………. Spółka z o. o., ul. Wierzbowa 3,
50-056 Wrocław zgłaszającego swoje przystąpienie do postępowania odwoławczego
w sprawie o sygn. akt KIO 1798/12 po stronie zamawiającego,
postanawia:
1. umorzyć postępowanie odwoławcze,
2. nakazuje zwrot z rachunku bankowego Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz
wykonawcy: RENOVA sp. z o.o., ul. Piękna 47, 00-672 Warszawa kwoty 6 750 zł 00 gr
(słownie: sześć tysięcy siedemset pięćdziesiąt złotych zero groszy), stanowiącej 90%
uiszczonego wpisu,
3. nakazuje zwrot z rachunku bankowego Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz
wykonawcy: RENOVA sp. z o.o., ul. Piękna 47, 00-672 Warszawa kwoty 2 500 zł 00 gr
(dwa tysiące pięćset złotych zero groszy), stanowiącej kwotę nadpłaconego wpisu.
Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień
publicznych (t.j. Dz. U. z 2010 r. 113, poz. 759 ze zm.) na niniejsze postanowienie -
w terminie 7 dni od dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem
Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Warszawie.


Przewodniczący: ………………….…


















Sygn. akt: KIO 1798/12
U z a s a d n i e n i e
W dniu 4 września 2012 r. w toku posiedzenia niejawnego z udziałem stron i uczestnika
postępowania odwoławczego, tj. przed otwarciem rozprawy, odwołujący: wykonawca
RENOVA sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, działając przez pełnomocnika, złożył do
protokołu oświadczenie o wycofaniu odwołania wniesionego do Prezesa Krajowej Izby
Odwoławczej w dniu 22 sierpnia 2012 r. w postępowaniu o udzielenie zamówienia
publicznego, prowadzonym przez zamawiającego: Centrum Obsługi Kancelarii Prezydenta
RP w trybie przetargu nieograniczonego pn. „Wykonanie prac konserwatorskich dla zespołu
rzeźb figuralnych i detali usytuowanych przed Dziedzińcem Honorowym Pałacu
Prezydenckiego w Warszawie przy ul. Krakowskie Przedmieście 46/48”.
Uwzględniając powyższe, Izba, działając na podstawie art. 187 ust. 8 oraz art. 192
ust. 1 zd. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo Zamówień Publicznych, umorzyła
postępowanie odwoławcze w niniejszej sprawie.
Na podstawie art. 187 ust. 8 zd. 2 ustawy Prawo Zamówień Publicznych oraz
§ 5 ust. 1 pkt 3 lit. a rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 15 marca 2010 r.
w sprawie wysokości i sposobu pobierania wpisu od odwołania oraz rodzajów kosztów
w postępowaniu odwoławczym i sposobu ich rozliczania (Dz. U. nr 41, poz. 238),
Izba orzekła o dokonaniu zwrotu na rzecz odwołującego z rachunku bankowego Urzędu
90 % kwoty uiszczonej tytułem wpisu od odwołania.
W przedmiotowym postępowaniu wysokość należnego wpisu, zgodnie z § 1 ust. 1 pkt
1 ww. rozporządzenia wynosi 7 500,00 zł. Tytułem wpisu odwołujący uiścił na rachunek
bankowy UZP kwotę 10 000,00 zł, tj. kwotę przewyższającą należny wpis o 2 500,00 zł.
W związku z powyższym Izba stwierdziła, że na rzecz odwołującego podlega zwrotowi także
kwota 2 500,00 zł.



Przewodniczący: ……………….…