Pełny tekst orzeczenia

Sygn. akt: KIO 2607/12

POSTANOWIENIE
z dnia 7 grudnia 2012 r.

Krajowa Izba Odwoławcza - w składzie:
Przewodniczący: Bogdan Artymowicz


po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym bez udziału stron w dniu 7 grudnia 2012 r.
w Warszawie odwołania wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu
27 listopada 2012 r. przez wykonawcę K………… K……….. prowadzącego działalność
gospodarczą pod nazwą K………….. K………….. „Conrad-Company”, Porosły -Kolonia
55, 16-070 Choroszcz w postępowaniu prowadzonym przez Zespół Szkół
Weterynaryjnych i Ogólnokształcących nr 7, 18-400 Łomża, ul. Stacha Konwy 11,

przy udziale wykonawcy Gastrobiznes M………… K………….. K………. P…………… s.c.,
15-685 Białystok, ul. Bacieczki 25, zgłaszającego przystąpienie do postępowania
odwoławczego po stronie zamawiającego,

postanawia:
1. umorzyć postępowanie odwoławcze,
2. nakazać Urzędowi Zamówień Publicznych zwrot z rachunku bankowego Urzędu
Zamówień Publicznych na rzecz wykonawcy: K……….. K…………. prowadzącego
działalność gospodarczą pod nazwą K…………. K………… „Conrad-Company”,
Porosły - Kolonia 55, 16-070 Choroszcz, kwoty 6.750,00 zł (słownie: sześć
tysięcy siedemset pięćdziesiąt złotych), stanowiącej 90% uiszczonego przez
Odwołującego wpisu.

Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień
publicznych (Dz. U. z 2010 r., Nr 113, poz. 759 ze zm.), na niniejsze postanowienie -
w terminie 7 dni od dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa
Krajowej Izby Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Łomży.


Przewodniczący: ………………………

Sygn. akt: KIO 2607/12

U z a s a d n i e n i e

Zamawiający - Zespół Szkół Weterynaryjnych i Ogólnokształcących nr 7 z siedzibą w
Łomży prowadzi, postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, którego przedmiotem
jest dostawa i instalacja sprzętu gastronomicznego w projekcie pn. „Bezpieczna żywność od
pola do stołu”.
W dniu 22 listopada 2012 r., zamawiający poinformował wykonawców o wyborze
oferty wskazując, jako najkorzystniejszą ofertę wykonawcy Gastrobiznes M…….. K…….
K……….. P.…….. s.c., z siedzibą w Białymstoku.
Wobec powyższych czynności zamawiającego w dniu 27 listopada 2012 r., odwołanie
do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej złożył wykonawca K………. K.……. prowadzący
działalność gospodarczą pod nazwą K………… K……….. „Conrad-Company”.
Do postępowania odwoławczego w dniu 3 grudnia 2012 r. po stronie zamawiającego
w terminie przystąpił wykonawca Gastrobiznes M………. K………… K………… P…………
s.c., z siedzibą w Białymstoku.
W dniu 6 grudnia 2012 r. odwołujący, cofnął odwołanie. Oświadczenie o cofnięciu
odwołania zostało podpisane przez osobę uprawnioną do działania w imieniu odwołującego.
Mając powyższe na względzie Izba umorzyła postępowanie odwoławcze na
podstawie art. 187 ust. 8 ustawy i orzekła o kosztach stosownie do treści tego przepisu na
podstawie § 5 ust. 1 pkt 3 lit. a rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 15 marca
2010 r. w sprawie wysokości i sposobu pobierania wpisu od odwołania oraz rodzajów
kosztów w postępowaniu odwoławczym i sposobu ich rozliczania.
Izba nakazała dokonanie zwrotu na rzecz odwołującego się 90% kwoty uiszczonego
w wysokości 7.500,00 zł. wpisu.



Przewodniczący: ………………………