Pełny tekst orzeczenia

Sygn. akt: KIO 334/15



POSTANOWIENIE
z dnia 06 marca 2015 r.

Krajowa Izba Odwoławcza - w składzie:

Przewodniczący: Agata Mikołajczyk
Protokolant: Marta Polkowska

wobec cofnięcia w dniu 6 marca 2015 r. przed otwarciem rozprawy odwołania wniesionego
do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 06 marca 2015 r. w Warszawie odwołania
wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 20 lutego 2015 r. przez
wykonawcę Impel Cleaning Sp. z o.o., ul. Ślężna 118, 53-111 Wrocław, w postępowaniu
prowadzonym przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych Oddział w Toruniu, ul. Adama
Mickiewicza 33-39, 87-100 Toruń,

postanawia:
1. umorzyć postępowanie odwoławcze;
2. nakazać zwrot z rachunku bankowego Urzędu Zamówień Publicznych kwoty 13 500 zł 00
gr (słownie: trzynaście tysięcy pięćset złotych zero groszy) uiszczoną przez Impel
Cleaning Sp. z o.o., ul. Ślężna 118, 53-111 Wrocław tytułem wpisu od odwołania,
stanowiącej 90 % uiszczonego wpisu.

Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień
publicznych na niniejszepostanowienie – w terminie 7 dni od dnia jego doręczenia –
przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej do Sądu
Okręgowego wToruniu.

Przewodniczący: …………………..

Sygn. akt: KIO 33415

Uzasadnienie

Odwołanie zostało wniesione w dniu 20 lutego 2015 r., przez wykonawcę Impel Cleaning sp.
z o.o. ul. Ślężna z Wrocławia [Odwołujący] w postępowaniu prowadzonym przez
Zamawiającego – Zakład Ubezpieczeń Społecznych Oddział w Toruniu na podstawie ustawy
z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 907 ze zm.)
[ustawa Pzp lub Pzp) w trybie przetargu nieograniczonego, którego przedmiotem jest
„Sprzątanie obiektów oraz terenów przyległych do obiektów jednostek organizacyjnych
Oddziału ZUS w Toruniu”.


Odwołujący na posiedzeniu w dniu 6 marca 2015 r. złożył oświadczenie o cofnięciu
odwołania.

Uwzględniając powyższe, Izba na podstawie art. 187 ust. 8 ustawy Pzp zdanie pierwsze
umorzyła postępowanie odwoławcze w niniejszej sprawie. Zgodnie z art. 187 ust. 8 zdanie
drugie ustawy - Prawo zamówień publicznych, oraz na podstawie § 5 ust. 1 pkt 3 lit. a)
rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 15 marca 2010 r. w sprawie wysokości i
sposobu pobierania wpisu od odwołania oraz rodzajów kosztów w postępowaniu
odwoławczym i sposobu ich rozliczania (Dz. U Nr 41, poz. 3544), Izba orzekła o dokonaniu
zwrotu na rzecz Odwołującego 90% kwoty wpisu uiszczonego w wysokości 15.000 zł.





Przewodniczący: …………………………..