Pełny tekst orzeczenia

Sygn. akt: KIO 2431/14


POSTANOWIENIE
z dnia 1 grudnia 2014 r.


Krajowa Izba Odwoławcza - w składzie:


Przewodniczący: Beata Pakulska-Banach
Anna Packo
Katarzyna Prowadzisz


Protokolant: Paweł Puchalski


wobec cofnięcia w dniu 28 listopada 2014 roku, przed otwarciem rozprawy, odwołania
wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 18 listopada 2014 roku
przez wykonawcę: „IMPEL CLEANING” Sp. z o. o. z siedzibą we Wrocławiu,
ul. Ślężna 118, 53-111 Wrocław, w postępowaniu prowadzonym przez Zamawiającego:
Jednostkę Wojskową 1128, ul. 17 Marca 20, 82-200 Malbork,


postanawia:

1. Umorzyć postępowanie odwoławcze.
2. Nakazać zwrot z rachunku bankowego Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz
wykonawcy: „IMPEL CLEANING” Sp. z o. o. z siedzibą we Wrocławiu, kwoty
13 500 zł 00 gr (słownie: trzynaście tysięcy pięćset złotych zero groszy), stanowiącej
90 % uiszczonego wpisu.

Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych
(j.t. Dz. U. z 2013 r., poz. 907 z późn. zm.) na niniejsze postanowienie – w terminie 7 dni
od dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby
Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Gdańsku.


Przewodniczący: ………….…………………
…………………………….
……………………………..

Sygn. akt: KIO 2431/14

U z a s a d n i e n i e

Jednostka Wojskowa 1128 w Malborku - zwana dalej: „Zamawiającym”, prowadzi
postępowanie o udzielenie zamówienia w trybie przetargu nieograniczonego na realizację
zadania: Usługa kompleksowego utrzymania czystości pomieszczeń, terenów zewnętrznych
utwardzonych oraz terenów zielonych w obiektach administrowanych przez Jednostkę
Wojskową 1128 w Malborku, na podstawie przepisów ustawy z dnia 29 stycznia 2004 – Prawo
zamówień publicznych (j.t. Dz. U. z 2013 r., poz. 907, z późn. zm.), zwanej dalej: „ustawą
P.z.p.”.
Ogłoszenie o zamówieniu zostało opublikowane w Dzienniku Urzędowym
Unii Europejskiej w dniu 8 listopada 2014 roku pod numerem 2014/S 216-382556.
W dniu 18 listopada 2014 roku do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej wpłynęło
odwołanie wniesione przez wykonawcę „IMPEL CLEANING” Sp. z o. o. z siedzibą
we Wrocławiu - zwanego dalej: „Odwołującym”.
Odwołujący wniósł odwołanie wobec treści ogłoszenia o zamówieniu oraz postanowień
Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
Odwołujący zarzucił Zamawiającemu naruszenie:
• art. 7 ust. 1 ustawy P.z.p. przez naruszenie zasad zachowania uczciwej
konkurencji oraz równego traktowania wykonawców przy formułowaniu
postanowień Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia;
• art. 91 ust. 2 i 2a ustawy P.z.p. przez ustalenie w postępowaniu jednego
kryterium oceny ofert – najniższej cena, podczas gdy przedmiot zamówienia
nie jest powszechnie dostępny oraz nie ma ustalonych standardów
jakościowych i jako taki powinien być oceniany przy pomocy co najmniej dwóch
kryteriów, tj. kryterium ceny i innego kryterium odnoszącego się do przedmiotu
zamówienia.
W oparciu o powyższe zarzuty Odwołujący wniósł o nakazanie Zamawiającemu zmiany
kwestionowanych przez niego postanowień Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia
w zakresie i brzmieniu zaproponowanym przez Odwołującego w odwołaniu.

W dniu 28 listopada 2014 roku, tj. przed otwarciem rozprawy, Odwołujący przesłał do
Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej, za pośrednictwem faksu, pismo, zawierające
oświadczenie Odwołującego o cofnięciu odwołania.
Zgodnie z art. 187 ust. 8 ustawy P.z.p. Odwołujący może cofnąć odwołanie do czasu
zamknięcia rozprawy; w takim przypadku Izba umarza postępowanie odwoławcze.
Jeżeli cofnięcie nastąpiło przed otwarciem rozprawy, odwołującemu zwraca się 90% wpisu.
Natomiast przepis § 5 ust. 1 pkt 3 lit. a) Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów
z dnia 15 marca 2010 roku w sprawie wysokości i sposobu pobierania wpisu od odwołania
oraz rodzajów kosztów w postępowaniu odwoławczym i sposobu ich rozliczania [Dz. U. Nr 41,
poz. 238] stanowi, iż W przypadku umorzenia postępowania odwoławczego przez Izbę, jeżeli:
odwołujący cofnął odwołanie przed otwarciem rozprawy - Izba orzeka o dokonaniu zwrotu
odwołującemu z rachunku Urzędu 90 % kwoty uiszczonej tytułem wpisu.
Uwzględniając powyższe, Izba, działając na podstawie art. 187 ust. 8 ustawy P.z.p.
oraz w oparciu o przepis § 5 ust. 1 pkt 3 lit. a) ww. Rozporządzenia umorzyła postępowanie
i nakazała zwrot z rachunku bankowego Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz
Odwołującego kwoty 13 500,00 zł, stanowiącej 90% kwoty należnej tytułem wpisu.

Przewodniczący: ………….…………………
…………………………….
……………………………..