Pełny tekst orzeczenia

Sygn. akt KIO 1692/16

POSTANOWIENIE
z dnia 22 września 2016 r.

Krajowa Izba Odwoławcza - w składzie:
Przewodniczący: Lubomira Matczuk-Mazuś

po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym bez udziału stron oraz uczestników postępowania
odwoławczego w dniu 22 września 2016 r. w Warszawie odwołania wniesionego do Prezesa
Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 9 września 2016 r. przez wykonawcę: Impel Cleaning
Sp. z o.o., ul. Ślężna 118, 53-111 Wrocław
w postępowaniu prowadzonym przez zamawiającego: Samodzielny Publiczny Zakład
Opieki Zdrowotnej, ul. Szpitalna 2, 64-600 Oborniki
przy udziale wykonawców:
A. Hospital System Sp. z o.o., ul. Janickiego 20B, 60-542 Poznań
B. „IZAN +” Sp. z o.o., Traktorowa 126, 91-204 Łódź
– zgłaszających przystąpienia do postępowania odwoławczego po stronie odwołującego

postanawia:
1) umarza postępowanie odwoławcze;
2) koszty postępowania odwoławczego wzajemnie znosi i nakazuje zwrot z rachunku
bankowego Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz wykonawcy: Impel Cleaning Sp.
z o.o., ul. Ślężna 118, 53-111 Wrocław kwoty 15 000 zł 00 gr (słownie: piętnaście
tysięcy złotych zero groszy) uiszczonej tytułem wpisu.

Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień
publicznych (Dz. U. z 2015 r. poz. 2164, z późn. zm.) na postanowienie – w terminie 7 dni od
dnia jego doręczenia – przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby
Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Poznaniu.
Przewodniczący: …………………………..

Sygn. akt KIO 1692/16

U z a s a d n i e n i e

Zamawiający – Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej z siedzibą
w Obornikach prowadzi w trybie przetargu nieograniczonego postępowanie o udzielenie
zamówienia publicznego pn. świadczenie usługi kompleksowego utrzymania czystości oraz
transportu wewnętrznego dla SP ZOZ w Obornikach.
Ogłoszenie o zamówieniu zostało opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii
Europejskiej w dniu 2 września 2016 r., nr 2016/S 169-304972.

Wykonawca – Impel Cleaning Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu wniósł odwołanie
wobec treści ogłoszenia o zamówieniu także wobec postanowień specyfikacji istotnych
warunków zamówienia (SIWZ), zarzucając Zamawiającemu naruszenie następujących
przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych (ustawa Pzp), które ma wpływ na wynik
postępowania o udzielenie zamówienia publicznego:
1) art. 7 ust. 1 przez naruszenie zasad zachowania uczciwej konkurencji oraz równego
traktowania wykonawców przy formułowaniu postanowień ogłoszenia o zamówieniu oraz
SIWZ;
2) art. 142 ust. 5 przez zaniechanie ustalenia w treści SIWZ postanowień o zasadach
wprowadzania odpowiednich zmian wysokości wynagrodzenia należnego wykonawcy.
Odwołujący wniósł o nakazanie Zamawiającemu zmiany kwestionowanych postanowień
ogłoszenia o zamówieniu oraz SIWZ w zakresie i brzmieniu zaproponowanym przez
Odwołującego w odwołaniu.

Zamawiający wniósł do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 13 września
2016 r. odpowiedź na odwołanie, w której wskazał, że uwzględnia w całości odwołanie,
uznając zarzuty jako zasadne. W uzasadnieniu wskazał, że żądania przedstawione
w odwołaniu są także w treści złożonych zapytań, na które Zamawiający udzieli pozytywnej
odpowiedzi, wprowadzając tym samym modyfikację SIWZ w ramach załącznika nr 8, który
stanowi wzór umowy. Odpowiedzi zostaną udzielone wszystkim uczestnikom postępowania
w terminie przewidzianym w ustawie Pzp. Zamawiający będzie udzielał odpowiedzi
w terminie po 19 września, jednak nie później niż w dniu 27 września 2016 r.

Wykonawcy: Hospital System Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu i „IZAN +” Sp. z o.o.
z siedzibą w Łodzi zgłosili przystąpienia do postępowania odwoławczego po stronie
odwołującego. Po stronie zamawiającego nie przystąpił żaden wykonawca.

Krajowa Izba Odwoławcza uznała na posiedzeniu niejawnym bez obecności stron
oraz uczestników postępowania odwoławczego, którzy przystąpili do postępowania
odwoławczego po stronie odwołującego, że zamawiający uwzględnił w całości zarzuty
przedstawione w odwołaniu w rozumieniu przepisu art. 186 ust. 2 ustawy Pzp.
Uwzględnienie w całości zarzutów przedstawionych w odwołaniu nie budziło
wątpliwości. W postępowaniu odwoławczym po stronie zamawiającego nie przystąpił
w terminie żaden wykonawca, zatem Izba umorzyła postępowanie odwoławcze na podstawie
przepisu art. 186 ust. 2 ustawy Pzp.
W takim przypadku zamawiający wykonuje, powtarza lub unieważnia czynności
w postępowaniu o udzielenie zamówienia, zgodnie z żądaniem zawartym w odwołaniu.

Orzekając o kosztach postępowania odwoławczego Izba uwzględniła przepisy art.
186 ust. 6 pkt 1 ustawy Pzp oraz § 5 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów
z dnia 15 marca 2010 r. w sprawie wysokości i sposobu pobierania wpisu od odwołania oraz
rodzajów kosztów w postępowaniu odwoławczym i sposobu ich rozliczania (Dz. U. Nr 41,
poz. 238) i nakazała dokonanie zwrotu odwołującemu z rachunku Urzędu kwoty uiszczonej
tytułem wpisu.


Przewodniczący: ………………………….