Pełny tekst orzeczenia

Sygn. akt: KIO 472/17
POSTANOWIENIE
z dnia 27 marca 2017 r.

Krajowa Izba Odwoławcza - w składzie:
Przewodniczący: Katarzyna Brzeska

po rozpoznaniu na posiedzeniu bez udziału stron w dniu 27 marca 2017 r. w Warszawie
odwołania wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 13 marca 2017 r.
przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: Impel
Cleaning Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu, Hospital Service „Company” Sp. z o.o.
Sp. K. z siedzibą we Wrocławiu, DC System „Company” Sp. z o.o. Sp. K z siedzibą w
Warszawie w postępowaniu prowadzonym przez Zamawiającego: Regionalny Szpital z
siedzibą w Kołobrzegu

postanawia:

1. umorzyć postępowanie odwoławcze,
2. nakazać zwrot z rachunku Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz wykonawców
wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: Impel Cleaning Sp. z o.o. z
siedzibą we Wrocławiu, Hospital Service „Company” Sp. z o.o. Sp. K. z siedzibą
we Wrocławiu, DC System „Company” Sp. z o.o. Sp. K z siedzibą w Warszawie
kwoty 15 000 zł 00 gr (słownie: piętnaście tysięcy złotych zero groszy), stanowiącej
uiszczony wpis od odwołania.

Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień
publicznych na niniejsze postanowienie – w terminie 7 dni od dnia jego doręczenia –
przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej do Sądu
Okręgowego w Koszalinie.
Przewodniczący:…………………..

Sygn. akt: KIO 472/17
U z a s a d n i e n i e
Zamawiający – Regionalny Szpital z siedzibą w Kołobrzegu – prowadzi w trybie
przetargu nieograniczonego postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego pn.
Świadczenie kompleksowej usługi utrzymania w czystości i prawidłowym stanie sanitarnym
budynków, czynności pomocnicze przy pacjencie oraz sprzątanie terenów zewnętrznych
Regionalnego Szpitala w Kołobrzegu. W dniu 13 marca 2017 r. wykonawcy wspólnie
ubiegający się o udzielenie zamówienia: Impel Cleaning Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu,
Hospital Service „Company” Sp. z o.o. Sp. K. z siedzibą we Wrocławiu, DC System
„Company” Sp. z o.o. Sp. K z siedzibą w Warszawie (zwani dalej: „Odwołującym”) wnieśli
odwołanie m. in. wobec zaniechania wezwania w trybie art. 26 ust. 3 ustawy Pzp do
uzupełnienia oferty złożonej przez wykonawcę Food Investment S. A. z siedzibą w Gdańsku
oraz zaniechania wykluczenia tego wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 12 ustawy
Pzp, zarzucając Zamawiającemu naruszenie przepisów: art. 7 ust. 1 i 3, art. 26 ust. 1 i 3, art.
24 ust. 1 pkt 12 w zw. Z art. 24 ust. 1 pkt 14 ustawy Pzp, art. 89 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp, art.
91 ust. 1 ustawy Pzp. Następnie Izba ustaliła, że do niniejszego postępowania po stronie
Zamawiającego zgłosił przystąpienie wykonawca: Food Investment S. A. z siedzibą w
Gdańsku, który w dniu 20 marca 2017 r. wycofał zgłoszenie przystąpienia do postępowania
odwoławczego. Pismem z dnia 14 marca 2017 r. Zamawiający złożył odpowiedź na
odwołanie, w której oświadczył, że w części uwzględnia zarzuty przedstawione w odwołaniu.
W pozostałej części Odwołujący cofnął zarzuty nieuwzględnione przez Zamawiającego.
Wobec uwzględnienia w części zarzutów odwołania oraz wycofania pozostałych zarzutów
przez Odwołującego, postępowanie odwoławcze – stosownie do dyspozycji art. 186 ust. 3a
ustawy Pzp – należało umorzyć. O kosztach postępowania odwoławczego Izba orzekła na
podstawie § 5 ust. 1 pkt 2a Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 15 marca 2010
r. w sprawie wysokości i sposobu pobierania wpisu od odwołania oraz rodzajów kosztów w
postępowaniu odwoławczym i sposobu ich rozliczania (Dz. U. Nr 41, poz. 238 z późn. zm.)
jednocześnie orzekając w tym zakresie o konieczności dokonania zwrotu Odwołującemu z
rachunku bankowego Urzędu Zamówień Publicznych kwoty uiszczonej tytułem wpisu.

Przewodniczący: ……………