Pełny tekst orzeczenia

Sygn. akt: KIO 1753/17

POSTANOWIENIE
z dnia 11 września 2017 r.

Krajowa Izba Odwoławcza - w składzie:

Przewodniczący: Robert Skrzeszewski

po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym bez udziału stron i uczestników
postępowania odwoławczego w dniu 11 września 2017 r. w Warszawie odwołania
wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 21 sierpnia 2017r. przez
wykonawcę: Qumak S.A. z siedzibą w Warszawie w postępowaniu prowadzonym przez
Mazowiecki Szpital Wojewódzki w Siedlcach sp. z o.o.

przy udziale wykonawcy Integrated Solutions Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie
zgłaszającego przystąpienie do postępowania odwoławczego o sygn. akt: KIO 1753/17 po
stronie zamawiającego,

postanawia:

1. umorzyć postępowanie odwoławcze,
2. nakazuje zwrot z rachunku bankowego Urzędu Zamówień Publicznych na
rzecz Odwołującego: Qumak S.A. z siedzibą w Warszawie kwoty 13 500 zł 00 gr (słownie:
trzynaście tysięcy pięćset złotych zero groszy) stanowiącej 90 % uiszczonego wpisu.


Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień
publicznych (t.j. Dz. U. z 2017 r., poz. 1579) na niniejsze postanowienie -
w terminie 7 dni od dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem
Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Siedlcach.


Przewodniczący:…………………………

Sygn. akt KIO 1753/17

U z a s a d n i e n i e

Zamawiający: Mazowiecki Szpital Wojewódzki w Siedlcach Sp. z o.o. wszczął
Postępowania o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie przetargu
nieograniczonego na realizację zadania pn. „Rozbudowa funkcjonalna c platformy
medycznej dla mieszkańców subregionu siedleckiego” - Pakiet 1.

W dniu 11 sierpnia 2017r. Odwołujący: Qumak S.A., Al. Jerozolimskie 134,02-305
Warszawa powziął informację o wyborze najkorzystniejszej oferty i odrzuceniu jego oferty w
przedmiotowym postępowaniu przetargowym.

Nie zgadzając się z powyższym rozstrzygnięciem przetargu Odwołujący w dniu 21
sierpnia 2017r. wniósł odwołanie do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej.

Odwołujący zarzucił Zamawiającemu naruszenie:
1. błędne ustalenie stanu faktycznego,
2. art. 91 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych
(t.j. Dz. U. z 2017 r., poz. 1579), zwanej dalej ustawą Pzp poprzez zaniechania dokonania
wyboru oferty Qumak SA jako najkorzystniejszej w Postępowaniu, podczas, gdy oferta ta jest
zgodna ze Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia, zwanej dalej SIWZ,
3. art. 92 ust. 1 pkt 2) ustawy Pzp poprzez wydanie bezpodstawnej błędnej
decyzji z błędnie podaną podstawną prawną o odrzuceniu oferty Qumak SA - poprzez
odrzucenie oferty Qumak S.A. na podstawie art. 89 ust 1 pkt 2) ustawy Pzp podczas gdy
rzekoma okoliczność niezałączenia dokumentów czy oświadczeń (lub błędnego ich
załączenia) nie możne być kwalifikowana do sprzeczności treści oferty z treścią specyfikacji
istotnych warunków zamówienia a ponad wszelka wątpliwość, niezależnie od powyższego
Qumak S.A. załączył wszelkie wymagane w SIWZ dokumenty i jego oferta jest zgodna z
SIWZ.
4. art. 89 ust. 1 pkt. 2) ustawy Pzp wobec Qumak S.A.
a) poprzez bezprawne uznanie, że oferta niniejszej Spółki jest niezgodna z SIWZ,
w sytuacji gdy oferta spełnia wszystkie wymagania Zamawiającego ponieważ m. in:
- oświadczenie producenta w zakresie gwarancji co do Komputera All-in-One nie
było wymagane treścią SIWZ - Załącznik nr 3 do SIWZ „Wykaz dokumentów do dołączenia
wraz z ofertą do Pakietu 1”- wskazywał wyłącznie na wymóg przedłożenia takiego
oświadczenia dla Laptopa typ A Laptopa B Stacja administratorska;
- ponadto oświadczenie producenta Dell co do Komputera All-in-One jest

zgodnie z SIWZ, a w sytuacji gdy wątpliwości Zamawiającego dotyczyły długości okresu
gwaranci, wówczas Zamawiający w najgorszym wypadku powinien uznać, że oferowany
okres gwarancji przez Qumak S.A. wynosi 3 a nie 5 lat - co i tak by powodowało, że oferta
Qumak S.A. uzyskała by pierwsze miejsce w rankingu Zamawiającego i najwyższą
punktacje;
oraz;
b) poprzez odrzucenie oferty Qumak S.A. na podstawie art. 89 ust 1 pkt 2) ustawy
Pzp podczas gdy rzekoma okoliczność niezałączenia właściwych dokumentów czy
oświadczeń nie możne być kwalifikowana do sprzeczności treści oferty z treścią specyfikacji
istotnych warunków zamówienia;
5. art. 7 ust 1 ustawy Pzp poprzez prowadzenie postępowania w sposób
niezapewniający zachowania zasad uczciwej konkurencji i równego traktowania
wykonawców i oczekiwanie od Qumak S.A. przedłożenia dokumentu - oświadczenia
producenta- który nie był wymagany treścią SIWZ jako cześć oferty Wykonawcy- (stanowi o
tym m. in. załącznik nr 3 do SIWZ „Wykaz dokumentów do dołączenia wraz z ofertą do
Pakietu 1”).

Wobec powyższego Odwołujący wnosił o uwzględnienie na podstawie art. 192 § 2
ustawy Pzp odwołania i z uwagi na powyższe zarzuty wnosił o:
1. uwzględnienie odwołania,
2. unieważnienie czynności oceny ofert i wyboru oferty Integrated Solutions Sp. z
o.o.;
3. nakazanie Zamawiającemu dokonania ponownej oceny ofert i dokonanie
oceny ofert z uwzględnieniem oferty Qumak, jako oferty zgodnej z SIWZ,
4. dokonanie wyboru oferty Qumak S.A. jako najkorzystniejszej w ramach
niniejszego postępowania.

Odwołujący wnosił o:
1. dopuszczenie jako dowodów dokumentów załączonych do oferty
Odwołującego;
2. zasądzenie od Zamawiającego na rzecz Odwołującego kosztów niniejszego
postępowania.

Pismem z dnia 25 sierpnia 2017r. zgłosił swoje przystąpienie do postępowania
odwoławczego po stronie Zamawiającego wykonawca Integrated Solutions Sp. z o.o.

W tym stanie rzeczy Izba ustaliła i zważyła, co następuje.

W dniu 11 września 2017r., przed wyznaczoną rozprawą, do siedziby Krajowej Izby
Odwoławczej wpłynęło pismo Odwołującego o cofnięciu odwołania.

Uwzględniając powyższe Izba, działając na podstawie art. 187 ust.8 ustawy z dnia 29
stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2015 r., poz. 2164 wraz ze zm.),
postanowiła postępowanie odwoławcze w niniejszej sprawie umorzyć.

Zgodnie z art. 187 ust. 8 zd.2 ustawy Pzp Izba postanowiła zwrócić na rzecz
Odwołującego 90% kwoty uiszczonego wpisu.

Wobec powyższego, orzeczono jak w sentencji.

O kosztach postępowania orzeczono stosownie do jego wyniku na podstawie
przepisu art. 192 ust. 9 i 10 ustawy Pzp oraz w oparciu o przepisy § 3 pkt 1 i § 5 ust.1 pkt. 3
lit. a i ust. 4 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 15 marca 2010r. w sprawie
wysokości i sposobu pobierania wpisu od odwołania oraz rodzajów kosztów w postępowaniu
odwoławczym i sposobu ich rozliczania (Dz. U. Nr 41, poz. 238 wraz ze zm.).


Przewodniczący:….………………………….