Pełny tekst orzeczenia

Sygn. akt: KIO 1918/17


POSTANOWIENIE
z dnia 20 września 2017 r.


Krajowa Izba Odwoławcza - w składzie:


Przewodniczący: Ryszard Tetzlaff

po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym bez udziałem stron oraz uczestników
postępowania odwoławczego w dniu 20 września 2017 r. w Warszawie odwołania
wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 13 września 2017 r. przez
wykonawcę Dräger Polska Sp. z o.o., ul. Sulkowskiego 18a, 85-655 Bydgoszcz
w postępowaniu prowadzonym przez Międzyleski Szpital Specjalistyczny,
ul. Bursztynowa 2, 04-749 Warszawa




postanawia:


1. umorzyć postępowanie odwoławcze;

2. nakazuje zwrot z rachunku bankowego Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz
wykonawcy Dräger Polska Sp. z o.o., ul. Sulkowskiego 18a, 85-655 Bydgoszcz
kwoty 6 750 zł 00 gr (słownie: sześć tysięcy siedemset pięćdziesiąt złotych zero groszy),
stanowiącej 90% uiszczonego wpisu.

Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień
publicznych (t.j. Dz. U. z 24 sierpnia 2017 r. poz. 1579) na niniejsze postanowienie -
w terminie 7 dni od dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa
Krajowej Izby Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Warszawie.


Przewodniczący:

………………………………

Sygn. akt: KIO 1918/17

U z a s a d n i e n i e

Postępowanie o udzielnie zamówienia publicznego prowadzone w trybie przetargu
nieograniczonego pn. Zakup kolumn, lamp sufitowych oraz opraw szpitalnych przyłóżkowych
w podziale na trzech zadania", nr referencyjny: D - 40/N/17. II., zostało wszczęte
ogłoszeniem w Biuletynie Zamówień Publicznych Nr 585858-N- 2017, data
zamieszczenia 08.09.2017 r., przez Międzyleski Szpital Specjalistyczny, ul. Bursztynowa 2,
04-749 Warszawa zwane dalej: „Zamawiającym”. Zamawiający opublikował na swojej stronie
internetowej postanowienia Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia zwane dalej:
„SIWZ” oraz ogłoszenia o zamówieniu w dniu 08.09.2017 r.
W dniu 13.09.2017 r. (wpływ do Prezesa KIO w wersji elektronicznej podpisane
podpisem cyfrowym za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej) Dräger Polska Sp.
z o.o., ul. Sulkowskiego 18a, 85-655 Bydgoszcz zwany dalej: „Dräger Polska Sp. z o.o.” albo
„Odwołującym” wniósł odwołanie na treść ogłoszenia o zamówieniu oraz postanowienia
SIWZ. Kopie odwołania Zamawiający otrzymał w dniu 13.09.2017 r. (e-mailem). Odwołanie
zostało podpisane przez pełnomocnika M. R. umocowaną na podstawie pełnomocnictwa z
01.01.2017 r. udzielonego przez Cz. Z. ujawnionego w załączonym do odwołania wydruku
KRS-u i umocowanego do samodzielnej reprezentacji.
Zamawiający w dniu 14.09.2017 r. (umieszczając na stronie internetowej) wezwał
wraz kopią odwołania, w trybie art. 185 ust.1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo
zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 24 sierpnia 2017 r. poz. 1579) zwanej dalej: „Pzp”,
uczestników postępowania przetargowego do wzięcia udziału w postępowaniu
odwoławczym. Żadne zgłoszenia przystąpień nie miały miejsca do 18.09.2017 r. (/włącznie/).
W dniu 15.09.2017 r. (wpływ do Prezesa KIO w wersji elektronicznej podpisane
podpisem cyfrowym za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej) Dräger Polska
Sp. z o.o. wycofała odwołanie wniesione w dniu 13.09.2017 r. Pismo zostało podpisane
przez pełnomocnika M. R. umocowaną zgodnie z pełnomocnictwem załączonym do
odwołania.
Krajowa Izba Odwoławcza stwierdziła, że pismo wycofujące odwołanie zostało
złożone prawidłowo i podpisane przez osobę umocowaną, w konsekwencji czego uznała, że
odwołanie zostało skutecznie wycofane przed otwarciem rozprawy.

Uwzględniając powyższe, Izba, działając na podstawie art. 187 ust. 8 oraz art. 192
ust. 1 zd. 2 Pzp, umorzyła postępowanie odwoławcze w sprawie o sygn. akt: KIO 1918/17.
Postanowienie zostało ogłoszone poprzez jego wywieszenie na tablicy ogłoszeń
w trybie § 32 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 22 marca 2010 r. w sprawie
regulaminu postępowania przy rozpoznawaniu odwołań (t.j.: Dz. U. z 2014, poz. 964 oraz
Dz. U. z 2017 r., poz.14).
Na podstawie art. 187 ust. 8 zd. 2 Pzp oraz § 5 ust. 1 pkt 3 lit. a rozporządzenia
Prezesa Rady Ministrów z dnia 15 marca 2010 r. w sprawie wysokości
i sposobu pobierania wpisu od odwołania oraz rodzajów kosztów w postępowaniu
odwoławczym i sposobu ich rozliczania (Dz. U. nr 41 poz. 238 oraz Dz. U. z 2017 r., poz.
47), Izba orzekła o dokonaniu zwrotu Odwołującemu z rachunku bankowego Urzędu
Zamówień Publicznych 90 % kwoty uiszczonej tytułem wpisu od odwołania.

Przewodniczący:

………………………………