Pełny tekst orzeczenia

Sygn. akt: KIO 2171/11

WYROK
z dnia 21 października 2011 r.

Krajowa Izba Odwoławcza - w składzie:

Przewodniczący: Aneta Mlącka

Protokolant: Mateusz Michalec


po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 20 października 2011 r. w Warszawie odwołania
wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 7 października 2011 r. przez
Odwołującego – Philips Polska Sp. z o.o., al. Jerozolimskie 195B, 02-222 Warszawa, w
postępowaniu prowadzonym przez Zamawiającego - Szpital Wojewódzki im. Kardynała
Stefana Wyszyńskiego, al. Piłsudskiego 11, 18-404 Łomża,

przy udziale Wykonawcy - GE MEDICAL SYSTEMS POLSKA Sp. z o.o., ul. Wołoska 9,
02-583 Warszawa, zgłaszającego swoje przystąpienie do postępowania odwoławczego po
stronie Zamawiającego.

orzeka:

1. uwzględnia odwołanie i nakazuje Zamawiającemu zmianę postanowień
specyfikacji istotnych warunków zamówienia w zakresie parametrów wymienionych w
tej specyfikacji pod numerem 4 i 6 poprzez przyznanie możliwości uzyskania takiej
samej ilości punktów dodatkowych urządzeniom zawierającym możliwość opcjonalnej
rozbudowy jak i urządzeniom już wyposażonym w system w wersji min 64 rzędowej (w
zakresie parametru nr 4) i wyposażonym w pakiet kardiologiczny (w zakresie
parametru nr 6).

2. kosztami postępowania obciąża Zamawiającego - Szpital Wojewódzki im. Kardynała
Stefana Wyszyńskiego, al. Piłsudskiego 11, 18-404 Łomża, i:
2.1. zalicza w poczet kosztów postępowania odwoławczego kwotę 15 000 zł 00 gr
(słownie: piętnaście tysięcy złotych zero groszy) uiszczoną przez Odwołującego –

Philips Polska Sp. z o.o., al. Jerozolimskie 195B, 02-222 Warszawa, tytułem wpisu
od odwołania,
2.2. zasądza od Zamawiającego - Szpital Wojewódzki im. Kardynała Stefana
Wyszyńskiego, al. Piłsudskiego 11, 18-404 Łomża, na rzecz Odwołującego –
Philips Polska Sp. z o.o., al. Jerozolimskie 195B, 02-222 Warszawa, kwotę 18 600
zł 00 gr (słownie: osiemnaście tysięcy sześćset złotych zero groszy) stanowiącą
koszty postępowania odwoławczego poniesione z tytułu wpisu od odwołania oraz
wynagrodzenia pełnomocnika.

Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień
publicznych (t.j. Dz. U. z 2010 r. 113, poz. 759 ze zm.) na niniejszy wyrok - w terminie 7 dni
od dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby
Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Łomży.


Przewodniczący: ……………

Sygn. akt: KIO 2171/11

UZASADNIENIE

Zamawiający - Szpital Wojewódzki im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego prowadzi
postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego na zakup, dostawę, montaż i
uruchomienie tomografu komputerowego Szpitala Wojewódzkiego w Łomży wraz z
adaptacją istniejących pomieszczeń. Ogłoszenie o zamówieniu zostało opublikowane pod
numerem 2011/S 186-304109 w dniu 28 września 2011 roku.

Odwołujący Philips Polska Sp. z o.o. wniósł odwołanie do Prezesa Krajowej Izby
Odwoławczej, zarzucając Zamawiającemu dokonanie czynności polegających na opisaniu
przedmiotu zamówienia poprzez taki dobór parametrów, które uniemożliwiają Odwołującemu
złożenie oferty; naruszeniu zasady uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców
poprzez opisanie przedmiotu zamówienia w sposób preferujący konkretne rozwiązania a nie
funkcjonalności, która prowadzi do osiągnięcia tego samego efektu; określeniu punktacji za
parametry oceniane w sposób naruszający zasadę równego traktowania wykonawców.
W ocenie Odwołującego Zamawiający naruszył w szczególności art. 7 ust. 1, art. 29 ust. 2 i
3, art. 36 ust. 1 pkt 13 w zw. z art. 91 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych.
Odwołujący wniósł o uwzględnienie odwołania i nakazanie Zamawiającemu zmiany
postanowień Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (dalej; SIWZ) w zakresie
wszystkich podniesionych w odwołaniu zarzutów, zmiany zasad oceny ofert na podstawie
ustalonych przez Zamawiającego kryteriów oceny ofert.

Zamawiający w SIWZ określił wymagania dla tomografu komputerowego, który zamierza
nabyć w drodze niniejszego postępowania przetargowego. Zamawiający przewidział
możliwość zakupienia tomografu komputerowego z systemem co najmniej 32 – rzędowym.
Odwołujący podniósł, iż Zamawiający wprowadził szereg zapisów, które wykluczają
możliwość zaoferowania urządzeń o wyższych parametrach, tj. 64-rzędowych tomografów
komputerowych firmy Philips Brilliance 64 czy też Ingenuity 128, przy wymogu
Zamawiającego polegającym na zaoferowaniu minimum 32-rzędowego systemu tomografii
komputerowej. Podniósł także zastrzeżenia co do poniżej wskazanych parametrów
technicznych opisanych w SIWZ.
Parametr wskazany w pozycji nr 30 został sformułowany w następujący sposób: „Ilość
pełnych obrotów układu lampa detektor w czasie 1 sekundy, -obr/s min. 2,5 obr/s; Bez
oceny". Odwołujący zaznaczył, iż tak sformułowana wartość parametru uniemożliwia firmie

Philips złożenie ważnej oferty nawet na 64-rzedowy tomograf komputerowy, powszechnie
stosowany na całym świecie w badaniach kardiologicznych.
Odwołujący nadmienił, iż zamierza zaoferować 64-rzędowy tomograf komputerowy o czasie
obrotu zespołu lampa detektor wynoszącym 0,42 s. Taki czas skutkuje szybkością obrotową
2,38 obr/s (iloraz 1/0,42), co zgodnie z wiedzą Odwołującego, nie wpływa na jakość i zakres
wykonywanych badań. Odwołujący zwracał uwagę, iż różnica zaledwie 0,1 obr/s nie wpływa
na jakość obrazowania. Odwołujący wnosił o zmianę ww. parametru na „Ilość pełnych
obrotów układu lampa detektor w czasie 1 sekundy, -obr/s min. 2,38 obr/s; Bez oceny".

Odwołujący podniósł, iż sformułowana w SIWZ wartość parametru I.6, dotycząca zapisu
„Minimalna rozdzielczość czasowa kardiologiczna dla rekonstrukcji jednosegmentowej (z
danych zbieranych z jednego cyklu pracy serca) nie gorsza niż 200ms" uniemożliwia firmie
Philips złożenie ważnej oferty nawet na 64-rzędowy tomograf komputerowy. Odwołujący
chciałby zaoferować 64-rzędowy tomograf komputerowy o czasie obrotu zespołu lampa
detektor wynoszącym 0,42 s. W takim urządzeniu wartość minimalnej rozdzielczość
czasowej kardiologicznej dla rekonstrukcji jednosegmentowej wynosi 210ms. Odwołujący
zwracał uwagę, iż różnica zaledwie 0,01 s nie wpływa ani na jakość obrazowania, ani na
możliwości aplikacyjne. Odwołujący wniósł o zmianę brzmienia parametru I.6, w którym
wymóg „Minimalna rozdzielczość czasowa kardiologiczna dla rekonstrukcji
jednosegmentowej (z danych zbieranych z jednego cyklu pracy serca) nie gorsza niż 200ms"
zostanie zastąpiony wymogiem: „Minimalna rozdzielczość czasowa kardiologiczna dla
rekonstrukcji jednosegmentowej (z danych zbieranych z jednego cyklu pracy serca) nie
gorsza niż 210ms”.

Zamawiający sformułował parametr wskazany pod numerem 41 „Maksymalna długość
topogramu” > 160; >185 - 20 pkt, >175-10 pkt, >160-0 pkt". Odwołujący podniósł, iż tak
sformułowana wartość parametru uniemożliwia mu złożenie ważnej oferty na jakikolwiek z
tomografów komputerowych. Odwołujący wnosił o zmianę brzmienia ww. parametru 41 na
„Maksymalna długość topogramu > 150”

Odwołujący podniósł, iż w zakresie parametru numer 4 zaoferowanie urządzenia, które
posiada „Możliwość rozbudowy systemu do wersji min. 64-rządowej, umożliwiającej
akwizycję min. 64 warstw submilimetrowych przyległych i nienakładających się, bez wymiany
gantry Ulub całego systemu na miejscu u klienta; Tak/Nie; Tak - 50 pkt Nie-0 pkt" skutkuje
przyznaniem 50 pkt, podczas gdy zaoferowanie od razu tomografu 64-rzędowego skutkuje
dorobkiem zerowym. W ocenie Odwołującego stanowi to naruszenie zasady uczciwej
konkurencji i równego traktowania wykonawców oraz działa na niekorzyść Zamawiającego.

W ocenie Odwołującego nie może bowiem być tak, by system 32-rzędowy z opcją odpłatnej
możliwości rozbudowy systemu do wersji min. 64-rzędowej w przyszłości otrzymywał 50 pkt.,
zaś oferowany od razu system 64-rzędowy - zero punktów. Ocena za zaoferowaną i
uwzględnioną w cenie funkcjonalność 64-rzędowego tomografu oceniana jest niżej (0 pkt)
niż możliwość uzyskania tej funkcjonalności (pożądana przez Zamawiającego) w bliżej
nieokreślonej przyszłości oraz za nieznaną najprawdopodobniej wysoką ze względu na brak
konkurencyjnej oferty, cenę, którą Zamawiający będzie musiał zapłacić w przyszłości.
Odwołujący podkreślił, iż w jego ocenie takie zapisy SIWZ stoją w sprzeczności z
obowiązującym prawem. Wniósł zatem o zmianę brzmienia parametru 1.2 poprzez
wprowadzenie punktacji za zaoferowanie 32 rzędowego systemu tomografii komputerowej 0
punktów, za zaoferowanie 40 rzędowego systemu tomografii komputerowej 50 punktów, zaś
za zaoferowanie 64 rzędowego systemu tomografii komputerowej 200 punktów. Wniósł także
o zmianę brzmienia parametru 1.4, gdzie zaoferowanie samej możliwości rozbudowy
systemu do wersji min 64 rzędowej nie będzie premiowana punktami.

Zamawiający w SIWZ w zakresie parametru numer 6: „Możliwość rozbudowy o pakiet
kardiologiczny (…)” przewidział możliwość uzyskania 50 pkt za zaoferowanie tomografu
komputerowego, który będzie posiadał tego rodzaju możliwość rozbudowy. Odwołujący
podniósł, iż zgodnie z jego wiedzą tomografy 64-rzędowe, które szeroko stosowane są w
badaniach kardiologicznych, w standardzie wyposażane są w pakiet kardiologiczny, opisany
w punkcie 1.6. Zarzucił Zamawiającemu, iż w sytuacji zaoferowania od razu, wraz z
dostarczanym urządzeniem, opisanego pakietu kardiologicznego, skutkuje dorobkiem
zerowym.
W ocenie Odwołującego jest to ewidentne naruszenie zasady uczciwej konkurencji i równego
traktowania wykonawców oraz działa na niekorzyść Zamawiającego. Odwołujący podniósł, iż
nie może być tak, by system z opcją odpłatnej możliwości rozbudowy o pakiet kardiologiczny
w przyszłości otrzymywał 50 pkt., zaś oferowany od razu system 64-rzędowy z pakietem
kardiologicznym zero punktów. Ocena za zaoferowany i uwzględniony w cenie pakiet
kardiologiczny oceniana jest niżej (0 pkt) niż możliwość uzyskania tej funkcjonalności
(pożądana przez Zamawiającego) w przyszłości, za wysoką ze względu na brak
konkurencyjnej oferty, cenę, którą Zamawiający będzie musiał zapłacić w przyszłości.
Odwołujący wniósł o zmianę brzmienia parametru 1.6 poprzez przyznanie za zaoferowanie
pakietu kardiologicznego możliwości uzyskania 100 punktów, brak takiego pakietu
skutkowałby brakiem przyznanych punktów.

Do niniejszego postępowania po stronie Zamawiającego przystąpił wykonawca GE Medical
Systems Polska sp. z o.o.

Uwzględniając dokumentację z przedmiotowego postępowania o udzielenie
zamówienia publicznego, jak również biorąc pod uwagę oświadczenia i stanowiska
Stron złożone w trakcie rozprawy, Izba ustaliła i zważyła, co następuje.

Na wstępie Izba ustaliła, iż Odwołujący posiada interes w uzyskaniu przedmiotowego
zamówienia; jest jednym z wykonawców zainteresowanych uzyskaniem przedmiotowego
zamówienia.

W ocenie Izby nie jest uzasadnione niejednolite traktowanie wykonawców, którzy zaoferowali
32 rzędowy system tomografii komputerowej z możliwością rozbudowy systemu do wersji
minimum 64 rzędowej oraz wykonawców, którzy zaoferowali system tomografii
komputerowej od razu w wersji rozbudowanej.
Z treści SIWZ wynika, że Zamawiający wymaga dostawy minimum 32 rzędowego systemu
tomografii komputerowej. Z zapisu tego wynika, że Zamawiający dopuszcza możliwość
dostawy systemu o wyższych parametrach. Na okoliczność tę wskazuje także zapis SIWZ, z
którego wynika, że Zamawiający dokonując oceny ofert przyznaje dodatkowe punkty za
możliwość rozbudowy systemu 32 rzędowego do wersji minimum 64 – rzędowej. Zapis ten
wskazuje na zamiar skorzystania przez Zamawiającego z możliwości rozbudowy systemu 32
– rzędowego. Jednakże wskazać należy, że w przypadku zaoferowania przez wykonawcę od
razu systemu 64 – rzędowego, wykonawca taki nie otrzyma żadnych dodatkowych punktów.
Oznacza to więc, że Zamawiający premiuje wyłącznie samą możliwość rozbudowy systemu,
natomiast nie premiuje dostawy systemu już rozbudowanego. Tym samym wykonawca
oferujący system 64 – rzędowy oceniany jest w zakresie parametrów technicznych gorzej,
niż wykonawca oferujący system o niższych parametrach technicznych, ale z możliwością
jego rozbudowy.
W ocenie Izby nie znalazło potwierdzenia stanowisko Zamawiającego, iż cena systemu 64-
rzędowego przekraczać będzie kwotę, jaką Zamawiający przeznaczył na sfinansowanie
niniejszego zamówienia. Po pierwsze wskazać należy, iż okoliczność ta może zostać
potwierdzona dopiero po złożeniu ofert przez wykonawców i nie jest na tę chwilę możliwa do
osądzenia. Istotą wolnego rynku jest konkurencyjność. Ustawa prawo zamówień publicznych
zobowiązuje Zamawiającego do przestrzegania zasady konkurencyjności, nieograniczania
uczciwej konkurencji. Dlatego niezrozumiałe są zapisy SIWZ, które w istocie preferują
wykonawców oferujących system o parametrach gorszych, a jedynie z możliwością jego
rozbudowy (zapewne odpłatnej). Zamawiający nie może a priori przyjmować założenia, iż
cena tomografu komputerowego posiadającego system 64-rzędowy przekracza kwotę, jaką

Zamawiający przeznaczył na sfinansowanie zamówienia, okoliczność ta może zostać
zweryfikowana dopiero po złożeniu ofert.
Analogiczne rozważania dotyczą sposobu oceny urządzeń wyposażonych w możliwość
dołączenia pakietu kardiologicznego oraz urządzeń już wyposażonych w taki pakiet.

Działanie Zamawiającego, które pozwala traktować Wykonawców, którzy na etapie złożenia
oferty spełniają wymagania Zamawiającego i otrzymają za to 0 punktów w sposób gorszy niż
Wykonawców, którzy oferują tylko możliwości uzyskania danej funkcjonalności w przyszłości
otrzymując za to dodatkowe punkty, prowadzić może do nieuzasadnionej przewagi
konkurencyjnej tych drugich. Zaproponowana przez Zamawiającego w SIWZ ocena
punktowa obniża szanse uzyskania zamówienia przez wykonawców, którzy zaoferują system
spełniający na etapie składania ofert wymagane przez Zamawiającego funkcjonalności na
korzyść tych Wykonawców, którzy zaoferują tylko możliwość w zakresie rozbudowy
funkcjonalności systemu w przyszłości. Tego rodzaju praktyka prowadzi do ograniczenia
konkurencji dla wykonawców oferujących produkty lepsze.
W ocenie Izby takie działanie Zamawiającego jest nieuzasadnione. W szczególności, gdy
Zamawiający wprowadził kryterium oceny parametrów technicznych. Zgodnie z zapisami
SIWZ, dodatkowe punkty w zakresie oceny technicznej mają być przyznawane za
zaoferowanie urządzeń przekraczających minimalne wymagania techniczne określone przez
Zamawiającego. Oznacza to, iż Zamawiający premiuje zaoferowanie rozwiązań bardziej
nowoczesnych, o lepszych parametrach technicznych. Tym bardziej jest niezrozumiałe
działanie Zamawiającego, który nie przyznaje punktów wykonawcy oferującemu urządzenie,
które Zamawiający zamierza docelowo uzyskać.

Izba nie jest związana żądaniami odwołania, a jedynie zarzutami. Dlatego też Izba nie
uwzględniła żądania Odwołującego w zakresie zmiany treści SIWZ poprzez przyznanie
wykonawcy oferującemu 64-rzędowy tomograf komputerowy 200 punktów. Z konstrukcji
SIWZ wynika, że Zamawiający zamierza zakupić przede wszystkim tomograf komputerowy z
systemem 32 rzędowym. Przewiduje możliwość rozbudowy tego systemu, ale uzyskanie
rozbudowanego urządzenia nie jest w tej chwili priorytetem Zamawiającego. Izba podziela
stanowisko Odwołującego, iż należy premiować urządzenia o wyższych parametrach
technicznych. Jednakże, z uwagi na fakt, iż zakup takiego urządzenia nie jest priorytetem
Zamawiającego, należy urządzenie o lepszych parametrach traktować w analogiczny
sposób, jak urządzenie o niższych parametrach, ale z możliwością jego rozbudowy. Z uwagi
na fakt, iż Izba nie jest związana żądaniami odwołania, postanowiła jak w sentencji.

Izba nie uwzględniła także żądania Odwołującego co do przyznania wykonawcy oferującemu
pakiet kardiologiczny 100 punktów. Z konstrukcji SIWZ wynika, że życzeniem
Zamawiającego jest jedynie uzyskanie możliwości dołączenia takiego pakietu, a nie
uzyskanie samego urządzenia na dzień dzisiejszy. W związku z powyższym, nieuzasadnione
jest żądanie Odwołującego dodatkowego premiowania urządzeń wyposażonych w pakiet,
którego uzyskania Zamawiający na dzień dzisiejszy nie oczekuje. Dlatego też urządzenie
wyposażone już w pakiet kardiologiczny powinny być punktowane w ten sam sposób, jak
urządzenie, które posiada możliwość instalacji takiego pakietu.

W ocenie Izby Zamawiający w sposób wystarczający wykazał, iż parametr w zakresie ilości
pełnych obrotów układu lampa detektor w czasie 1 sekundy, nie niższych niż 2,5 obr/s, jest
niezbędny. Zamawiający przywołał treść Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 27 maja
2011 roku w sprawie świadczeń gwarantowanych z zakresu ambulatoryjnej opieki
specjalistycznej, które określa między innymi wykaz oraz warunki realizacji świadczeń
gwarantowanych z zakresu ambulatoryjnej opieki specjalistycznej. W załączniku numer 2 do
Rozporządzenia określono warunki realizacji świadczeń w zakresie świadczenia tomografii
komputerowej. W załączniku tym określono wymagania co do wyposażenia w sprzęt i
aparaturę medyczną. W treści Rozporządzenia zawarte zostało wymaganie co do aparatu
tomografii komputerowej z czasem obrotu nie dłuższym niż 0,4 sekundy. Ponadto
Odwołujący przedstawił treść wymagań wobec pracowni diagnostycznych (wymagania
konieczne minimalne), w których określono wymagania wobec pracowni tomografii
komputerowej. Wymagania te zawiera załącznik nr 3b do zarządzenia Prezesa Narodowego
Funduszu Zdrowia nr 80/2008/DSOZ. W treści tych wymagań określono, iż badania
podstawowe, specjalistyczne, badania serca winny być wykonywane w przypadku aparatów
z czasem obrotu nie dłuższym niż 0,4 s. Powyższe oznacza, iż aktualne ustawowe
wymagania w zakresie tego parametru technicznego, są wyższe niż proponowane przez
Odwołującego, który żądał wydłużenia czasu obrotu do 0,42 sekundy. W ocenie Izby
powyższe oznacza, iż parametr wymagany przez Zamawiającego uzasadniony jest
obiektywnymi potrzebami, w tym wymaganiami ww. Rozporządzenia i wymogami
Narodowego Funduszu Zdrowia. W świetle powyższego nie znajduje uzasadnienia argument
Odwołującego, iż Zamawiający naruszył zasadę uczciwej konkurencji poprzez dokonanie
opisu przedmiotu zamówienia przy określeniu parametru skanowania w zakresie ilości
pełnych obrotów układu lampa detektor w czasie 1 sekundy, nie niższych niż 2,5 obr/s.
W ocenie Izby Zamawiający wykazał, iż w sposób należyty przygotował opis przedmiotu
zamówienia w zakresie parametrów technicznych, w tym ww. parametru. Zamawiający
wykazał, iż istnieją co najmniej 3 podmioty na rynku, które posiadają urządzenia – tomograf
komputerowy, które mogą spełnić powyższy parametr.

Skład orzekający podziela stanowisko prezentowane w licznych orzeczeniach Krajowej Izby
Odwoławczej, zgodnie z którym „Za naruszenie zasad uczciwej konkurencji nie można uznać
sytuacji, w której oferty nie może złożyć każdy wykonawca z danej branży z uwagi na to, że
w swoim profilu działalności nie posiada akurat sprzętu o wymaganej przez Zamawiającego
funkcjonalności” (sygn. akt KIO/UZP 1848/09, wyrok z dnia 4 lutego 2010 roku). Zatem fakt,
iż Odwołujący nie dysponuje urządzeniem spełniającym określony parametr nie oznacza, iż
Zamawiający naruszył zasady uczciwej konkurencji dokonując opisu przedmiotu
zamówienia.

Rozważania powyższe dotyczą także zarzutów Odwołującego co do parametru minimalnej
rozdzielczości czasowej kardiologicznej dla rekonstrukcji jednosegmentowej, nie gorszej niż
200ms. Odwołujący zwrócił uwagę, iż parametr ten powiązany jest ściśle z parametrem
określonym pod numerem 30 – „Ilość pełnych obrotów układu lampa detektor w czasie 1
sekundy”. Zatem skoro parametry te są ze sobą ściśle powiązane, uznanie za uzasadniony
wymóg dotyczący ilości obrotów prowadzi do uznania za uzasadniony także wymóg
dotyczący minimalnej rozdzielczości. Izba stoi na stanowisku, iż Zamawiający ma prawo
sprecyzować przedmiot zamówienia w oparciu o określone minimalne standardy techniczne,
poprzez wskazanie parametrów. Postęp techniczny uzasadnia postawienie przez
Zamawiającego wymogów dostarczenia produktów o pożądanych przez Zamawiającego
parametrach technicznych. Fakt, że jeden z dostawców nie jest w stanie spełnić powyższych
wymagań technicznych nie stanowi podstawy do uznania, że przedmiot zamówienia został
określony w sposób naruszający zasadę uczciwej konkurencji i równego traktowania
wykonawców.

Odwołujący złożył oświadczenie, iż cofa zarzut w zakresie parametru określonego pod
numerem 41: „Maksymalna długość topogramu > 160”. Zatem, wobec faktu, iż Odwołujący
nie popierał w tym zakresie zarzutu odwołania, Izba nie rozpatrywała tego zarzutu.

Mając powyższe na uwadze, orzeczono jak w sentencji.

O kosztach postępowania odwoławczego orzeczono na podstawie art. 192 ust. 9 i 10 ustawy
Prawo zamówień publicznych, stosownie do wyniku postępowania. Na podstawie § 5
rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 15 marca 2010 r. w sprawie wysokości oraz
sposobu pobierania wpisu od odwołania oraz rodzajów kosztów w postępowaniu
odwoławczym i sposobu ich rozliczania (Dz. U. z 2010 r., Nr 41, poz. 238). Do kosztów
postępowania odwoławczego Izba zaliczyła w całości uiszczony wpis, zgodnie z § 3 pkt 1
rozporządzenia.

Przewodniczący:

………………………………