Pełny tekst orzeczenia

Sygn. akt: KIO 1600/12

POSTANOWIENIE
z dnia 07.08.2012 r.


Krajowa Izba Odwoławcza - w składzie:

Przewodniczący: Ryszard Tetzlaff



wobec cofnięcia w dniu 07.08.2012 r. przed otwarciem rozprawy odwołania wniesionego do
Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 27.07.2012 r. przez wykonawcę P.H.A.M. i M.O
MEDAN Sp. J., Hurtownia Farmaceutyczna, W. Pawlak & G. Arndt i S-ka, ul. Morska 8,
85-725 Bydgoszcz w postępowaniu prowadzonym przez Regionalny Szpital
Specjalistyczny im. dr Władysława Biegańskiego w Grudziądzu, ul. Gen. Sikorskiego
32, 86-300 Grudziądz


postanawia:

1. umorzyć postępowanie odwoławcze;

2. nakazuje zwrot z rachunku bankowego Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz
P.H.A.M. i M.O MEDAN Sp. J., Hurtownia Farmaceutyczna, W. Pawlak & G. Arndt
i S-ka, ul. Morska 8, 85-725 Bydgoszcz kwoty 13 500 zł 00 gr (słownie: trzynaście
tysięcy pięćset złotych zero groszy), stanowiącej 90% uiszczonego wpisu.

Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień
publicznych (t.j. Dz. U. z 2010 r. 113, poz. 759 ze zm.) na niniejsze postanowienie -
w terminie 7 dni od dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem
Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Toruniu.


Przewodniczący:

…………………………………

Sygn. akt: KIO 1600/12

U z a s a d n i e n i e

Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego z możliwością składania ofert
częściowych prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego na dostawę leków (znak
sprawy: A/3/PN/12), zostało wszczęte przez Regionalny Szpital Specjalistyczny im. dr
Władysława Biegańskiego w Grudziądzu, ul. Gen. Sikorskiego 32, 86-300 Grudziądz zwany
dalej: „Zamawiającym”, ogłoszeniem w Dzienniku Urzędowym Oficjalnych Publikacji
Wspólnot Europejskich za numerem 2012/S 87-142816 z 05.05.2012 r.
W dniu 18.07.2012 r. (faxem) Zamawiający przekazał informacje o wyborze oferty
najkorzystniejszej w zadaniu 59 – Bialmed Sp. z o.o., ul. Konopnickiej 11a, 12-230 Biała
Piska zwany dalej: „Bialmed Sp. z o.o.” oraz odrzuceniu w tym zadaniu oferty P.H.A.M.
i M.O MEDAN Sp. J., Hurtownia Farmaceutyczna, W. Pawlak & G. Arndt i S-ka, ul. Morska 8,
85-725 Bydgoszcz zwanego dalej: „H.A.M. i M.O MEDAN Sp. J., Hurtownia Farmaceutyczna,
W. Pawlak & G. Arndt i S-ka” albo „Odwołującym”.
W dniu 27.07.2012 r. (wpływ bezpośredni do Prezesa KIO) na podstawie art. 180 ust.
1, 3 i 4 i art. 182 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych
(t.j. Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 z późn. zm.) zwanej dalej: „Pzp” wpłynęło odwołanie od
czynności i zaniechania czynności w zakresie zadania 59 – płyny infuzyjne wniesione przez
P.H.A.M. i M.O MEDAN Sp. J., Hurtownia Farmaceutyczna, W. Pawlak & G. Arndt i S-ka.
Kopia odwołania Zamawiający otrzymał w dniu 26.07.2012 r. (faxem).
Zamawiający w dniu 27.07.2012 r. wezwał (pocztą) w trybie art. 185 ust.1 Pzp
uczestników postępowania przetargowego do wzięcia udziału w postępowaniu
odwoławczym. śadne przystąpienia nie miały miejsca.
W dniu 06.08.2012 r. (wpływ bezpośredni do Prezesa KIO) Zamawiający uwzględnił
częściowo zarzuty. Częściowe uwzględnienie zostało podpisane przez Dyrektora Marka
N……….
W dniu 07.08.2012 r. (wpływ bezpośredni do Prezesa KIO) P.H.A.M. i M.O MEDAN
Sp. J., Hurtownia Farmaceutyczna, W. Pawlak & G. Arndt i S-ka cofnęły odwołanie, przed
otwarciem rozprawy, wniesione do Prezesa KIO w dniu 27.07.2012 r. (wpływ bezpośredni do
Prezesa KIO).
Krajowa Izba Odwoławcza stwierdziła, że pismo wycofujące odwołanie zostało
złożone prawidłowo i podpisane przez osoby umocowane, w konsekwencji czego uznała, że
odwołanie zostało skutecznie wycofane przed otwarciem rozprawy.

Uwzględniając powyższe, Izba, działając na podstawie art. 187 ust. 8 oraz art. 192
ust. 1 zd. 2 Pzp, umorzyła postępowanie odwoławcze w sprawie o sygn. akt: KIO 1600/12.


Na podstawie do art. 187 ust. 8 zd. 2 Pzp oraz § 5 ust. 1 pkt 3 lit. a rozporządzenia
Prezesa Rady Ministrów z dnia 15 marca 2010 r. w sprawie wysokości
i sposobu pobierania wpisu od odwołania oraz rodzajów kosztów w postępowaniu
odwoławczym i sposobu ich rozliczania (Dz. U. nr 41, poz. 238), Izba orzekła o dokonaniu
zwrotu Odwołującemu z rachunku bankowego Urzędu 90 % kwoty uiszczonej tytułem wpisu
od odwołania.



Przewodniczący:

…………………………………