Pełny tekst orzeczenia

Sygn. akt : VU 310/13

WYROK

W IMIENIU RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ

Dnia 11 grudnia 2013 roku

Sąd Okręgowy - Sąd Pracy i Ubezpieczeń Społecznych w Legnicy

w składzie:

Przewodniczący: SSO Regina Stępień

Protokolant: Klaudia Treter

po rozpoznaniu w dniu 27 listopada 2013 r. w Legnicy

sprawy z wniosku (...) Sp. z o. o. z siedzibą w C.

przy udziale zainteresowanych: T. E. (1), H. G., R. M., W. P., A. R., D. B., P. B., A. C., K. D., B. K., D. K. (1), S. K. (1), T. L., S. N., R. O., K. R., D. R. (1), D. S., J. W. (1), J. W. (2)

przeciwko Zakładowi Ubezpieczeń Społecznych Oddział w L.

o ustalenie niepodlegania ubezpieczeniom społecznym i o odstąpienie od ustalenia podstawy wymiaru składek na ubezpieczenia społeczne

na skutek odwołania (...) Sp. z o. o. z siedzibą w C.

od decyzji Zakładu Ubezpieczeń Społecznych Oddział w L.

z dnia 13 września 2012 roku

znak (...) dec. nr (...) (...) (...) (...) (...) (...) (...) (...) (...) (...) (...) (...) (...) (...) (...) (...) (...) (...) (...) (...) (...) (...) (...) (...) (...) (...) (...) (...) (...) (...) (...) (...) (...) (...) (...) (...) (...) (...) (...) (...) (...) (...)

oddala odwołania.

Sygn. akt VU 310/13

UZASADNIENIE

Zakład Ubezpieczeń Społecznych Oddział w L. decyzjami z 13 września 2012r. znak (...) (indywidualne decyzje opatrzone numerami: (...), (...), (...), (...), (...), (...), (...), (...), (...), (...), (...), (...), (...), (...), (...), (...), (...), (...), (...) i (...) – ustalił podleganie ubezpieczeniom społecznym (emerytalno-rentowemu oraz wypadkowemu) kolejno: T. E. (1), H. G., R. M., W. P., A. R., D. B., P. B., A. C., K. D., B. K., D. K. (1), S. K. (1), T. L., S. N., R. O., K. R., D. R. (2), D. S., J. W. (1), J. W. (2) – jako zleceniobiorców u płatnika składek (...) Sp. z o. o. w C. za okres od stycznia 2009r. do grudnia 2011r. W uzasadnieniu tych decyzji organ rentowy wskazał, iż płatnik składek dokonał błędnej kwalifikacji prawnej zawieranych z tymi osobami umów, uznając, iż były to umowy o dzieło. Zaś z analizy dokumentów wynikało, iż w zadaniem części zainteresowanych było wykonywanie opraw plakatów, zawieszek i haczyków zaś drugiej części zainteresowanych kolportaż (rozwieszanie) plakatów, map i kalendarzy na wskazanym terenie. Zdaniem organu rentowego były to czynności mające charakter umów zlecenia.

W konsekwencji decyzjami z dnia 13 września 2012r. znak (...) (indywidualne decyzje opatrzone numerami: (...), (...), (...), (...), (...), (...), (...), (...), (...),(...), (...), (...), (...), (...), (...), (...), (...), (...), (...) i (...) – określił podstawę wymiaru składek (emerytalno-rentowych, wypadkowych i składki na ubezpieczenie zdrowotne)) w odniesieniu do zainteresowanych objętych tymi decyzjami w oparciu o tytuł ubezpieczenia jakim jest umowa zlecenia.

Odwołania od tych decyzji złożył płatnik składek (...) Spółka z o. o. w C.. Domagał się ich zmiany poprzez ustalenie, iż brak jest podstaw do objęcia zainteresowanych obowiązkowymi ubezpieczeniami społecznymi w okresach wskazanych w tych decyzjach. W uzasadnieniach odwołań podał, iż ustalenia organu rentowego będące podstawą skarżonych decyzji są sprzeczne ze zgromadzonym materiałem dowodowym. Zarzucał również, iż organ rentowy zaniechał zebrania i rozpatrzenia całego materiału dowodowego. Nie przesłuchał zainteresowanych co do zasad realizacji zawartych umów. Podkreślał, iż były to umowy rezultatu, był nim w odniesieniu do prac polegających na wykonywaniu opraw, zawieszek haczyków plakatów – wykonanie określonej ilości tych przedmiotów, zaś w odniesieniu do kolportażu – rozwieszenie określonej ilości plakatów, map i kalendarzy na określonym terenie i w ustalonym czasie. Zdaniem skarżącego wykonanie takich czynności przynosiło konkretny i indywidualny rezultat materialny – wynikających z treści zawartych umów.

W odpowiedzi na wskazane odwołania Zakład Ubezpieczeń Społecznych Oddział w L. wniósł o ich oddalenie. W uzasadnieniu powołał te same okoliczności, które wskazał w uzasadnieniu skarżonych decyzji. Dodał, iż wykonywanie opraw plakatów, produkcja przewieszek i haczyków – na terenie i przy użyciu narzędzi, materiałów i lokalu płatnika i fakt, iż były to prace wykonywane równocześnie przez wiele osób – to czynności, które nie miały charakteru konkretnego, indywidualnie określonego przedmiotu zamówienia (dzieła) lecz były realizacją zadań w miejscu i czasie ustalonym przez przedsiębiorcę, na jego maszynach i przy wykorzystaniu jego narzędzi. Rezultat zawartych umów w postaci określonych produktów był wytworem obsługiwanej przez zainteresowanych jak i pracowników płatnika maszyny. Zaś w zakresie umów, których przedmiotem był kolportaż (rozwieszanie) plakatów, to zdaniem organu rentowego tego rodzaju czynności również nie miały charakteru wykonywania konkretnego indywidualnie określonego przedmiotu zamówienia. W przypadku tych umów w istocie nie dochodziło do wytworzenia danego materialnego przedmiotu. W momencie zawierania tych umów strony nie miały pewności ile sztuk plakatów kolporter będzie w stanie rozwiesić, gdyż zależało to od zgody na rozwieszenie określonej ilości plakatów w firmie, zakładzie czy urzędzie.

Sprawy z odwołań (...) Sp. z o. o. w C. zostały połączone do wspólnego rozpoznania i rozstrzygnięcia pod sygnaturą V U 310/13.

Postanowieniem z 18 marca 2013r. zainteresowani w osobach: T. E. (1), H. G., R. M., W. P., A. R., D. B., P. B., A. C., K. D., B. K., D. K. (1), S. K. (1), T. L., S. N., R. O., K. R. – zostali wezwani do udziału w sprawie.

Zainteresowani nie zajęli w sprawie stanowiska z wyjątkiem S. N., który poparł odwołanie płatnika składek.

Sąd ustalił:

Płatnik składek (...) Sp. z o.o. z siedzibą w C. prowadzi działalność w zakresie produkcji i kolportażu plakatów w oparciu o wpis do Krajowego Rejestru Sądowego z dnia 14 maja 2013r.

Przedmiot działalności przedsiębiorstwa w okresie od stycznia 2009r. do listopada 2011r. wykonywany był w oparciu o umowy nazwane umowami o dzieło zawarte z zainteresowanymi T. E. (1), H. G., R. M., W. P., A. R., D. B., P. B., A. C., K. D., B. K., D. K. (2), S. K. (2), T. L., S. N., R. O., K. R., D. R. (1), D. S., J. W. (1) oraz J. W. (2).

Kolportaż realizowano na zlecenie podmiotów zewnętrznych, które przekazywały płatnikowi składek zalecenia co do liczby plakatów - map miast i powiatów zawierających reklamy firm, jakie należało rozprowadzić w określonym regionie, we wskazanym terminie. Po otrzymaniu specyfikacji zamówienia, płatnik składek pozyskiwał informacje dotyczące osób zainteresowanych kolportażem z bazy danych. Następnie pracownicy firmy kontaktowali się telefonicznie z zainteresowanymi, przedstawiając im ofertę co do rejonu, na którym miał być prowadzony kolportaż, terminu w jakim należało rozprowadzić plakaty oraz wynagrodzenia za wykonane czynności. Zainteresowany mógł odmówić przyjęcia oferty bez wskazania przyczyny. W przypadku akceptacji oferowanych warunków strony sporządzały pisemną umowę, w której wskazywano region kolportowania plakatów o określonym rozmiarze i w oznaczonej ilości, wysokość wynagrodzenia za wykonane czynności oraz termin realizacji umowy.

Wysokość wynagrodzenia uzależniona była od ilości oraz formatu rozprowadzanych plakatów i obejmowała koszty związane z kolportażem, tj. dojazd, nocleg. W przypadku, gdy w regionie wskazanym przez firmę zewnętrzną nie było osób zainteresowanych kolportażem, płatnik składek oferował jego realizację osobom spoza wyznaczonego obszaru deklarując zwrot kosztów dojazdu. Plakaty przeznaczone do dystrybucji zainteresowanym przesyłano zazwyczaj kurierem. Z chwilą ich doręczenia rozpoczynał się bieg terminu realizacji umowy. Osoby zatrudniane na podstawie umów cywilnoprawnych ustalały rozkład czasu pracy we własnym zakresie. Rozwieszenie plakatów przed upływem terminu ustalonego w umowie pozostawało bez wpływu na wysokość wynagrodzenia.

Początkowo kolporterzy wykonywali zlecone im czynności pod nadzorem, zaś po pozytywnej ocenie pracy, realizowali umowy samodzielnie. Osoby zatrudniane przez płatnika na podstawie umów cywilnoprawnych otrzymywały informacje o placówkach gospodarczych oraz urzędach w danym rejonie, w których należało rozwiesić plakaty. Po uzyskaniu zgody przedstawiciela placówki, zainteresowani rozwieszali plakaty w ilościach ustalonych przez firmę za potwierdzeniem w formie pieczątki.

Po zakończeniu kolportażu zainteresowani sporządzali zestawienie, które stanowiło podstawę wypłaty wynagrodzenia. Wypłaty były dokonywane przelewem na konto bankowe. Po zgłoszeniu zakończenia kolportażu płatnik składek przeprowadzał losową kontrolę realizacji umów. W przypadku wadliwego wykonania powierzonych czynności, zainteresowany był obowiązany dokonać niezbędnych poprawek bez dodatkowego wynagrodzenia. Osoby zatrudniane na podstawie umów cywilnoprawnych były informowane o odpowiedzialności za szkody wynikłe w czasie wykonywania czynności, a w tym o odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez osoby trzecie, którymi zainteresowany mógł posłużyć się przy realizacji umowy.

Na zlecenie firm zewnętrznych przedsiębiorstwo zajmowało się również oprawą plakatów. Po uzyskaniu specyfikacji zamówienia, płatnik składek poszukiwał zainteresowanych do realizacji zlecenia w oparciu o bazę danych osób zainteresowanych wykonywaniem tego rodzaju czynności. Zainteresowanym, którzy podjęli się wykonywania opraw plakatów na podstawie umów cywilnoprawnych płatnik składek przekazywał klucze do pomieszczeń na terenie firmy, w których przechowywano narzędzia oraz materiały do oprawienia. Zainteresowani ustalali rozkład czasu pracy we własnym zakresie.

Po zakończeniu oprawy określonej partii zamówienia płatnika składek przeprowadzał losową kontrolę zatrudnionych. W przypadku wadliwego wykonania powierzonych czynności, zainteresowany był obowiązany dokonać niezbędnych poprawek bez dodatkowego wynagrodzenia w terminie wyznaczonym przez płatnika składek. Osoby zatrudniane na podstawie umów cywilnoprawnych były informowane o odpowiedzialności za szkody wynikłe w czasie wykonywania czynności, a w tym o odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez osoby trzecie, którymi zainteresowany mógł posłużyć się przy realizacji umowy.

Po zgłoszeniu realizacji umowy, płatnik składek wystawiał rachunek, który po podpisaniu przez zainteresowanego stanowił podstawę wypłaty wynagrodzenia. Wypłaty były dokonywane przelewem na konto bankowe lub gotówką.

Dowody: - zeznania świadka S. R.: 00:51:26-01:19:04.

- zeznania świadka S. N.: 00:02:44-00:33:59

- zeznania świadka A. D.: 00:01:39-00:31:34;

- zeznania świadka D. K. (3): 00:31:34-00:51:10

Szczegółowo sytuacja zainteresowanych kształtowała się następująco:

T. E. (1)

Zawarła z płatnikiem pisemne umowy o dzieło z dnia 04 października 2010r., nr (...); z dnia 13 grudnia 2010r., nr (...); z dnia 02 listopada 2011r., nr (...); z dnia 01 grudnia 2011r., nr (...).

W umowach tych płatnik składek jako Zamawiający zamawiał wykonanie, a Zainteresowana jako Wykonawca zobowiązywała się wykonać dzieło polegające na oprawie plakatów. W każdej z umów określano ilość plakatów przeznaczonych do oprawienia – w umowie z dnia 04 października - 20 000 sztuk; z 13 grudnia – 25 000 sztuk; z 02 listopada – 20 250 sztuk; z 01 grudnia 25 000 sztuk. Strony tych umów ustalały, iż do wykonania dzieła Zamawiający wyda Wykonawcy na jego żądanie wszelkie niezbędne materiały i narzędzia, a Wykonawca zobowiązywał się, po zakończeniu dzieła, rozliczyć z otrzymanych materiałów i narzędzi oraz zwrócić te, których nie zużył do wykonania dzieła, najpóźniej w dniu wydania dzieła. W umowach powyższych zawsze określano termin rozpoczęcia wykonania dzieła oraz jego ukończenia, przy czym termin rozpoczęcia pokrywał się z terminem zawarcia umowy, a ukończenie dzieła miało nastąpić do określonego dnia- w kolejności wymienionych umów do 28.10.2010r., do 31.12.2010r., do 30.11.2011r., do 30.12.2011r..Wykonawcy za wykonanie dzieła przysługiwało wynagrodzenie w określonej w umowie wysokości brutto – i tak kolejno 1 168, 00 zł ( netto 1000 zł ); 1 460, 00 zł ( netto 1250,00 zł ) ; 2 366,00 zł ( netto 2 025,00 zł ); 2 921,00 zł ( netto 2 500,00 zł ). Wynagrodzenie miało być płatne, po wykonaniu dzieła, w terminie 7 dni od wystawienia rachunku w formie przelewu lub w kasie Zamawiającego.

Dowody:

W aktach ZUS:

- Kopie umów wraz z rachunkami , k. 255-269;

- wykaz umów, k. 61;

- Protokół przesłuchania w charakterze ubezpieczonego T. E. w sprawie wykonywania pracy w ramach zawartych umów cywilno – prawnych, k. 47-50;

- zeznania świadka A. M. –. D., k. 21-24;

- protokół przesłuchania prezesa zarządu spółki (...) sp. z o.o., k. 15-18; 41-44; 227-230; 253-254.

H. G.

Zawarła z płatnikiem składek pisemne umowy o dzieło z dnia 02 stycznia 2009r., nr (...); z dnia 02 lutego 2009r., nr (...); z dnia 02 marca 2009r., nr (...); z dnia 01 kwietnia 2009r., nr (...); z dnia 20 maja 2009r., nr (...); z dnia 01 czerwca 2009r., nr(...); z dnia 06 lipca 2009r., nr (...); z dnia 03 sierpnia 2009r., nr (...); z dnia 01 września 2009r., nr (...); z dnia 01 października 2009r., nr (...); z dnia 02 listopada 2009r., nr (...); z dnia 01 grudnia 2009r., nr(...); z dnia 04 stycznia 2010r., nr (...); z dnia 01 lutego 2010r., nr (...); z dnia 01 marca 2010r., nr(...); z dnia 12 kwietnia 2010r., nr (...); z dnia 05 maja 2010r., nr (...); z dnia 01 czerwca 2010r., nr (...); z dnia 12 lipca 2010r., nr (...); z dnia 04 sierpnia 2010r., nr (...); z dnia 01 września 2010r., nr (...); z dnia 04 października 2010r., nr (...); z dnia 03 listopada 2010r., nr(...); z dnia 01 grudnia 2010r., nr (...); z dnia 10 stycznia 2011r., nr(...); z dnia 01 lutego 2011r., nr (...); z dnia 01 kwietnia 2011r., nr(...); z dnia 10 maja 2011r., nr(...); z dnia 01 czerwca 2011r., nr (...); z dnia 01 sierpnia 2011r., nr (...)

W umowach tych płatnik składek jako Zamawiający zamawiał wykonanie, a Zainteresowana jako Wykonawca zobowiązywała się wykonać dzieło polegające na oprawie plakatów. W każdej z umów określano ilość plakatów przeznaczonych do oprawienia – w umowie z dnia 02 stycznia 2009r., nr (...) – 15 000 sztuk; z dnia 02 lutego 2009r., nr (...)– 16 500 sztuk; z dnia 02 marca 2009r., nr (...) – 18 600 sztuk; z dnia 01 kwietnia 2009r., nr (...) – 11 800 sztuk; z dnia 20 maja 2009r., nr (...) – 1500 sztuk; z dnia 01 czerwca 2009r., nr (...)– 13 100 sztuk; z dnia 06 lipca 2009r., nr(...)– 10 100 sztuk; z dnia 03 sierpnia 2009r., nr(...) – 14 350 sztuk; z dnia 01 września 2009r., nr (...) – 13 000 sztuk; z dnia 01 października 2009r., nr(...) – 18 800 sztuk; z dnia 02 listopada 2009r., nr (...) – 37 000 sztuk; z dnia 01 grudnia 2009r., nr (...) – 30 000 sztuk; z dnia 04 stycznia 2010r., nr (...) - 22 500 sztuk; z dnia 01 lutego 2010r., nr (...) – 10 000 sztuk; z dnia 01 marca 2010r., nr (...) – 13 380 sztuk; z dnia 12 kwietnia 2010r., nr (...) – 10 000 sztuk; z dnia 05 maja 2010r., nr (...)– 7000 sztuk; z dnia 01 czerwca 2010r., nr (...) – 13 640 sztuk; z dnia 12 lipca 2010r., nr (...) – 7 280 sztuk; z dnia 04 sierpnia 2010r., nr (...) – 12 360 sztuk; z dnia 01 września 2010r., nr (...)– 8 790 sztuk; z dnia 04 października 2010r., nr(...) – 13 170 sztuk; z dnia 03 listopada 2010r., nr(...) – 25 000 sztuk; z dnia 01 grudnia 2010r., nr(...) – 27 000 sztuk; z dnia 10 stycznia 2011r., nr (...)– 20 000 sztuk; z dnia 01 lutego 2011r., nr (...) 22 265 sztuk; z dnia 01 kwietnia 2011r., nr (...) 26 000 sztuk; z dnia 10 maja 2011r., nr (...) 10 000 sztuk; z dnia 01 czerwca 2011r., nr (...) – 6000 sztuk; z dnia 01 sierpnia 2011r., nr (...) 20 000 sztuk . Strony tych umów ustalały, iż do wykonania dzieła Zamawiający wyda Wykonawcy na jego żądanie wszelkie niezbędne materiały i narzędzia, a Wykonawca zobowiązywał się, po zakończeniu dzieła, rozliczyć z otrzymanych materiałów i narzędzi oraz zwrócić te, których nie zużył do wykonania dzieła, najpóźniej w dniu wydania dzieła. W umowach powyższych zawsze określano termin rozpoczęcia wykonania dzieła oraz jego ukończenia, przy czym termin rozpoczęcia z reguły pokrywał się z terminem zawarcia umowy ( odmiennie w umowie z dnia 04.08.2010r., nr 05/08/2010 zawartej w dniu 12.07.2010r. w której termin rozpoczęcia wykonania dzieła miał nastąpić dnia 04.08.2010r.), a ukończenie dzieła miało nastąpić do określonego dnia- w kolejności wymienionych umów do 31.01.2009r., do 27.02.2009r., do 31.03.2009r., do 30.04.2009r., do 29.05.2009r., do 30.06.2009r., do 31.07.2009r., do 31.08.2009r., do 30.09.2009r., do 30.10.2009r., do 30.11.2009r., do 29.12.2009r., do 30.01.2010r., do 12.02.2010r., do 20.03.2010r., do 30.04.2010r., do 17.05.2010r., do 30.06.2010r., do 23.07.2010r., do 18.08.2010r., do 22.09.2010r., do 18.10.2010r., do 28.11.2010r., do 31.12.2010r., do 31.01.2011r., do 28.02.2011r., do 29.04.2011r., do 31.05.2011r., do 30.06.2011r., do 31.08.2011r.. Wykonawcy za wykonanie dzieła przysługiwało wynagrodzenie w określonej w umowie wysokości brutto – i tak kolejno 877, 00 zł ( netto 750 zł ); 964, 00 zł ( netto 825,00 zł ) ; 1 016,00 zł ( netto 870,00 zł ); 689,00 zł ( netto 590,00 zł ); 88, 00 zł ( netto 75,00 zł ); 765,00 zł ( netto 655,00 zł ); 590,00 zł ( netto 505,00 zł ); 838,50 zł ( netto 717,50 zł ); 759,00 zł ( netto 650,00 zł ); 1 098,00 zł ( netto 940,00 zł ); 2 161,00 zł ( netto 1850,00 zł ); 1 752,00 zł ( netto 1 500,00 zł ); 1 314,00 zł ( netto 1 125,00 zł ); 584,00 zł ( netto 500,00 zł ); 782,00 zł ( netto 669,00 zł ); 584,00 zł ( netto 500,00 zł ); 409,00 zł ( netto 350,00 zł ); 797,00 zł ( netto 682,00 zł ); 425,00 zł ( netto 364,00 zł ); 722,00 zł ( netto 618,00 zł ); 514,00 zł ( netto 440,00 zł ); 770,00 zł ( 659,00 zł ); 1 460,00 zł ( netto 1250,00 zł ); 1 577,00 zł ( netto 1350,00 zł ); 1 168,00 zł ( netto 1000,00 zł );1 300,00 zł ( netto 1113,00 zł ); 1 519,00 zł ( netto 1300,00 zł); 584,00 zł ( netto 500,00 zł ); 350,00 zł ( netto 300,00 zł ); 2 336,00 zł ( netto 2000,00 zł ). Wynagrodzenie miało być płatne, po wykonaniu dzieła, w terminie 7 dni od wystawienia rachunku w formie przelewu lub w kasie Zamawiającego.

Dowody:

W aktach ZUS:

- Kopie umów wraz z rachunkami , k. 271-389;

- wykaz umów, k. 67-69;

- zeznania świadkaA. D., k. 21-24;

- zeznania T. E., k. 47-50;

- protokół przesłuchania prezesa zarządu spółki (...) sp. z o.o., k. 15-18; 41-44; 227-230; 253-254.

R. M.

Pisemne umowy o dzieło z dnia 02 stycznia 2009r., nr (...); z dnia 02 lutego 2009r., nr (...); z dnia 02 marca 2009r., nr(...); z dnia 02 kwietnia 2009r., nr (...); z dnia 04 maja 2009r., nr (...); z dnia 15 czerwca 2009r., nr (...); z dnia 08 lipca 2009r., nr (...); z dnia 03 sierpnia 2009r., nr(...); z dnia 01 września 2009r., nr (...).

W umowach tych płatnik składek jako Zamawiający zamawiał wykonanie, a Zainteresowana jako Wykonawca zobowiązywała się wykonać dzieło polegające na oprawie plakatów oraz produkcji przywieszek. W każdej z umów określano ilość plakatów przeznaczonych do oprawienia oraz ilość przywieszek przeznaczonych do wyprodukowania – w umowie z dnia 02 stycznia 2009r., nr(...) – 15 000 sztuk plakatów; z dnia 02 lutego 2009r., nr (...) – 200 000 sztuk plakatów; z dnia 02 marca 2009r., nr (...) – 200 000 sztuk przywieszek; z dnia 02 kwietnia 2009r., nr (...) – 200 000 sztuk plakatów; z dnia 04 maja 2009r., nr(...) – 200 000 sztuk plakatów ; z dnia 15 czerwca 2009r., nr (...) – 100 000 sztuk przywieszek; z dnia 08 lipca 2009r., nr(...) – 100 000 sztuk przywieszek; z dnia 03 sierpnia 2009r., nr(...) – 42 500 sztuk przywieszek; z dnia 01 września 2009r., nr (...) – 12 160 sztuk plakatów. Strony tych umów ustalały, iż do wykonania dzieła Zamawiający wyda Wykonawcy na jego żądanie wszelkie niezbędne materiały i narzędzia, a Wykonawca zobowiązywał się, po zakończeniu dzieła, rozliczyć z otrzymanych materiałów i narzędzi oraz zwrócić te, których nie zużył do wykonania dzieła, najpóźniej w dniu wydania dzieła. W umowach powyższych zawsze określano termin rozpoczęcia wykonania dzieła oraz jego ukończenia, przy czym termin rozpoczęcia pokrywał się z terminem zawarcia umowy, a ukończenie dzieła miało nastąpić do określonego dnia - w kolejności wymienionych umów do 31.01.2009r., do 27.02.2009r., do 31.03.2009r., do 30.04.2009r., do 29.05.2009r., do 30.06.2009r., do 31.07.2009r., do 14.08.2009r., do 30.09.2009r..Wykonawcy za wykonanie dzieła przysługiwało wynagrodzenie w określonej w umowie wysokości brutto – i tak kolejno 876, 00 zł ( netto 750 zł ); 1 168, 00 zł ( netto 1000,00 zł ) ; 1 168,00 zł ( netto 1000,00 zł ); 1 168,00 zł ( netto 1000,00 zł ); 1 168, 00 zł ( netto 1000,00 zł ); 584,00 zł ( netto 500,00 zł ); 584,00 zł ( netto 500,00 zł ); 248,50 zł ( netto 212,50 zł ); 710,00 zł ( netto 608,00 zł ). Wynagrodzenie miało być płatne, po wykonaniu dzieła, w terminie 7 dni od wystawienia rachunku w formie przelewu lub w kasie Zamawiającego.

Dowody:

W aktach ZUS:

- Kopie umów wraz z rachunkami , k. 503-537;

- wykaz umów, k. 87;

- zeznania świadka A. D., k. 21-24;

- protokół przesłuchania prezesa zarządu spółki (...) sp. z o.o., k. 15-18; 41-44; 227-230; 253-254.

W. P.

Pisemne umowy o dzieło z dnia 04 grudnia 2009r., nr(...); z dnia 08 listopada 2010r., nr (...); z dnia 06 grudnia 2010r., nr (...); z dnia 02 listopada 2011r., nr (...); z dnia 01 grudnia 2011r., nr (...).

W umowach tych płatnik składek jako Zamawiający zamawiał wykonanie, a Zainteresowana jako Wykonawca zobowiązywała się wykonać dzieło polegające na oprawie plakatów. W każdej z umów określano ilość plakatów przeznaczonych do oprawienia – w umowie z dnia 04 grudnia 2009r., nr (...) – 31 000 sztuk; z dnia 08 listopada 2010r., nr (...) – 25 000 sztuk; z dnia 06 grudnia 2010r., nr (...) – 25 000 sztuk; z dnia 02 listopada 2011r., nr (...) – 20 000 sztuk; z dnia 01 grudnia 2011r., nr (...) – 25 000 sztuk. Strony tych umów ustalały, iż do wykonania dzieła Zamawiający wyda Wykonawcy na jego żądanie wszelkie niezbędne materiały i narzędzia, a Wykonawca zobowiązywał się, po zakończeniu dzieła, rozliczyć z otrzymanych materiałów i narzędzi oraz zwrócić te, których nie zużył do wykonania dzieła, najpóźniej w dniu wydania dzieła. W umowach powyższych zawsze określano termin rozpoczęcia wykonania dzieła oraz jego ukończenia, przy czym termin rozpoczęcia pokrywał się z reguły z terminem zawarcia umowy (odmiennie w umowie z dnia 04.12.2009r. nr (...) w której rozpoczęcie wykonania dzieła miało nastąpić dnia 01.12.2009r. ), a ukończenie dzieła miało nastąpić do określonego dnia- w kolejności wymienionych umów do 31.12.2009r., do 28.11.2010r., do 24.12.2010r., do 30.11.2011r., do 30.12.2011r..Wykonawcy za wykonanie dzieła przysługiwało wynagrodzenie w określonej w umowie wysokości brutto – i tak kolejno 1 811, 00 zł ( netto 1550,00 zł ); 1 460, 00 zł ( netto 1250,00 zł ) ; 1 460,00 zł ( netto 1 250,00 zł ); 2 337,00 zł ( netto 2 000,00 zł ); 2 921,00 zł ( netto 2 500,00 zł ). Wynagrodzenie miało być płatne, po wykonaniu dzieła, w terminie 7 dni od wystawienia rachunku w formie przelewu lub w kasie Zamawiającego.

Dowody:

W aktach ZUS:

- Kopie umów wraz z rachunkami , k. 539-557;

- wykaz umów, k. 93;

- zeznania świadkaA. D., k. 21-24;

- protokół przesłuchania prezesa zarządu spółki (...) sp. z o.o., k. 15-18; 41-44; 227-230; 253-254.

A. R.

Pisemne umowy o dzieło z dnia 02 listopada 2011r., nr(...); z dnia 01 grudnia 2011r., nr (...).

W umowach tych płatnik składek jako Zamawiający zamawiał wykonanie, a Zainteresowana jako Wykonawca zobowiązywała się wykonać dzieło polegające na oprawie plakatów. W każdej z umów określano ilość plakatów przeznaczonych do oprawienia – w umowie z dnia 02 listopada 2011r., nr (...) – 20 000 sztuk; z dnia 01 grudnia 2011r., nr (...)– 25 000 sztuk. Strony tych umów ustalały, iż do wykonania dzieła Zamawiający wyda Wykonawcy na jego żądanie wszelkie niezbędne materiały i narzędzia, a Wykonawca zobowiązywał się, po zakończeniu dzieła, rozliczyć z otrzymanych materiałów i narzędzi oraz zwrócić te, których nie zużył do wykonania dzieła, najpóźniej w dniu wydania dzieła. W umowach powyższych zawsze określano termin rozpoczęcia wykonania dzieła oraz jego ukończenia, przy czym termin rozpoczęcia pokrywał się z terminem zawarcia umowy, a ukończenie dzieła miało nastąpić do określonego dnia- w kolejności wymienionych umów do 30.11.2011r., do 30.12.2011r.. Wykonawcy za wykonanie dzieła przysługiwało wynagrodzenie w określonej w umowie wysokości brutto – i tak kolejno 2 337, 00 zł ( netto 2000,00 zł ); 2 921, 00 zł ( netto 2500,00 zł ). Wynagrodzenie miało być płatne, po wykonaniu dzieła, w terminie 7 dni od wystawienia rachunku w formie przelewu lub w kasie Zamawiającego.

Dowody:

W aktach ZUS:

- Kopie umów wraz z rachunkami , k. 559-565;

- wykaz umów, k. 99;

- zeznania świadkaA. D., k. 21-24;

- protokół przesłuchania prezesa zarządu spółki (...) sp. z o.o., k. 15-18; 41-44; 227-230; 253-254.

D. B.

Pisemne umowy o dzieło z dnia 08 marca 2011r., nr(...); z dnia 15 kwietnia 2011r., nr(...); z dnia 09 maja 2011r., nr(...); z dnia 19 maja 2011r., nr(...); z dnia 06 czerwca 2011r., nr (...); z dnia 20 czerwca 2011r., nr (...); z dnia 10 sierpnia 2011r., nr (...); z dnia 12 września 2011r., nr (...); z dnia 03 października 2011r., nr (...); z dnia 08 listopada 2011r., nr (...); z dnia 12 grudnia 2011r., nr (...).

W umowach tych płatnik składek jako Zamawiający zamawiał wykonanie, a Zainteresowany jako Wykonawca zobowiązywał się wykonać dzieło polegające na kolportażu plakatów. W każdej z umów określano ilość plakatów przeznaczonych do kolportażu oraz miejsce ich dystrybucji – w umowie z dnia 08 marca 2011r., nr(...) – 1030 sztuk, B.; z dnia 15 kwietnia 2011r., nr(...) – 900 sztuk, S.; z dnia 09 maja 2011r., nr (...)– 800 sztuk, S. ; z dnia 19 maja 2011r., nr (...) – 1370 sztuk, E.; z dnia 06 czerwca 2011r., nr (...)– 330 sztuk, E.; z dnia 20 czerwca 2011r., nr (...) – 1400 sztuk, P.; z dnia 10 sierpnia 2011r., nr(...) – 595 sztuk, N. i L. ; z dnia 12 września 2011r., nr (...)- 755 sztuk, N.; z dnia 03 października 2011r., nr (...) – 650 sztuk, N. i L.; z dnia 08 listopada 2011r., nr (...) – 1700 sztuk, P. i Ł.; z dnia 12 grudnia 2011r., nr (...)– 475 sztuk, Ż.. Strony tych umów ustalały, iż do wykonania dzieła Zamawiający wyda Wykonawcy na jego żądanie wszelkie niezbędne materiały i narzędzia, a Wykonawca zobowiązywał się, po zakończeniu dzieła, rozliczyć z otrzymanych materiałów i narzędzi oraz zwrócić te, których nie zużył do wykonania dzieła, najpóźniej w dniu wydania dzieła. W umowach powyższych zawsze określano termin rozpoczęcia wykonania dzieła oraz jego ukończenia, przy czym termin rozpoczęcia pokrywał się z terminem zawarcia umowy, a ukończenie dzieła miało nastąpić do określonego dnia- w kolejności wymienionych umów do 26.03.2011r., do 26.04.2011r., do 17.05.2011r., do 31.05.2011r., do 10.06.2011r., do 30.06.2011r., do 18.08.2011r., do 23.09.2011r., do 11.10.2011r., do 30.11.2011r., do 27.12.2011r.. Wykonawcy za wykonanie dzieła przysługiwało wynagrodzenie w określonej w umowie wysokości brutto – i tak kolejno 2 127, 30 zł ( netto 1 821,30 zł ); 1 775, 50 zł ( netto 1 519,50 zł ); 1 577,66 zł ( netto 1 350,66 zł ); 2 639,74 zł ( netto 2 259,74 zł ); 636,50 zł ( netto 544,50 zł ); 2 832,30 zł ( netto 2 424,30 zł ); 1 152,10 zł ( netto 986,10 zł ); 1 460,70 zł ( netto 1 250,70 zł ); 1 249,70 zł ( netto 1 069,70 zł ); 3 630,50 zł ( netto 3 107,50 zł ); 936,10 zł ( netto 801,10 zł ). Wynagrodzenie miało być płatne, po wykonaniu dzieła, w terminie 7 dni od wystawienia rachunku w formie przelewu lub w kasie Zamawiającego.

Dowody:

W aktach ZUS:

- Kopie umów wraz z rachunkami , k. 567-609;

- wykaz umów, k. 105;

- protokół przesłuchania prezesa zarządu spółki (...) sp. z o.o., k. 15-18; 41-44; 227-230; 253-254.

P. B.

Pisemne umowy o dzieło z dnia 04 października 2011r., nr (...); z dnia 24 października 2011r., nr (...); z dnia 02 listopada 2011r., nr (...); z dnia 17 listopada 2011r., nr (...).

W umowach tych płatnik składek jako Zamawiający zamawiał wykonanie, a Zainteresowany jako Wykonawca zobowiązywał się wykonać dzieło polegające na kolportażu plakatów. W każdej z umów określano ilość plakatów przeznaczonych do kolportażu oraz miejsce ich dystrybucji – w umowie z dnia 04 października 2011r., nr (...) – 1500 sztuk, R.; z dnia 24 października 2011r., nr(...) – 1100 sztuk, P.; z dnia 02 listopada 2011r., nr (...) – 1600 sztuk, O.; z dnia 17 listopada 2011r., nr (...) – 1300 sztuk, N.. Strony tych umów ustalały, iż do wykonania dzieła Zamawiający wyda Wykonawcy na jego żądanie wszelkie niezbędne materiały i narzędzia, a Wykonawca zobowiązywał się, po zakończeniu dzieła, rozliczyć z otrzymanych materiałów i narzędzi oraz zwrócić te, których nie zużył do wykonania dzieła, najpóźniej w dniu wydania dzieła. W umowach powyższych zawsze określano termin rozpoczęcia wykonania dzieła oraz jego ukończenia, przy czym termin rozpoczęcia pokrywał się z reguły z terminem zawarcia umowy ( odmiennie w umowie z dnia 02.11.2011r.,nr (...) w której termin rozpoczęcia wykonania dzieła miał nastąpić dnia 01.11.2011r. ), a ukończenie dzieła miało nastąpić do określonego dnia- w kolejności wymienionych umów do 21.10.2011r., do 31.10.2011r., do 15.11.2011r., do 30.11.2011r..Wykonawcy za wykonanie dzieła przysługiwało wynagrodzenie w określonej w umowie wysokości brutto – i tak kolejno 2 786, 00 zł ( netto 2 385,00 zł ); 1 995, 00 zł ( netto 1 708,00 zł ); 2 901,00 zł ( netto 2 483,00 zł ); 2 457,00 zł ( netto 2 103,00 zł ). Wynagrodzenie miało być płatne, po wykonaniu dzieła, w terminie 7 dni od wystawienia rachunku w formie przelewu lub w kasie Zamawiającego.

Dowody:

W aktach ZUS:

- Kopie umów wraz z rachunkami , k. 611-633;

- wykaz umów, k. 113;

- protokół przesłuchania P. B., k. 51-54;

- protokół przesłuchania prezesa zarządu spółki (...) sp. z o.o., k. 15-18; 41-44; 227-230; 253-254.

A. C.

Pisemne umowy o dzieło z dnia 19 stycznia 2009r., nr (...); z dnia 02 marca 2009r., nr (...); z dnia 06 kwietnia 2009r., nr (...); z dnia 04 maja 2009r., nr (...); z dnia 08 czerwca 2009r., nr(...); z dnia 01 lipca 2009r., nr (...); z dnia 20 lipca 2009r., nr (...); z dnia 03 sierpnia 2009r., nr (...); z dnia 24 sierpnia 2009r., nr(...); z dnia 14 września 2009r., nr (...); z dnia 12 października 2009r., nr (...); z dnia 03 listopada 2009r., nr (...); z dnia 16 listopada 2009r., nr(...); z dnia 01 grudnia 2009r., nr (...); z dnia 16 grudnia 2009r., nr(...); 11.02.2010r., nr(...); z dnia 04 marca 2010r., nr (...); z dnia 15 marca 2010r., nr (...); z dnia 06 kwietnia 2010r., nr (...); z dnia 16 kwietnia 2010r., nr (...); z dnia 18 maja 2010r., nr (...); z dnia 07 czerwca 2010r., nr (...); z dnia 21 czerwca 2010r., nr (...); z dnia 09 lipca 2010r., nr (...); z dnia 07 września 2010r., nr (...); z dnia 01 października 2010r., nr (...).

W umowach tych płatnik składek jako Zamawiający zamawiał wykonanie, a Zainteresowana jako Wykonawca zobowiązywała się wykonać dzieło polegające na kolportażu plakatów. W każdej z umów określano ilość plakatów przeznaczonych do kolportażu oraz miejsce ich dystrybucji – w umowie z dnia 19 stycznia 2009r., nr (...) – 200 sztuk, L.; z dnia 02 marca 2009r., nr (...) – 2000 sztuk, L.; z dnia 06 kwietnia 2009r., nr (...) – 1600 sztuk, L.; z dnia 04 maja 2009r., nr (...) – 2000 sztuk, K.; z dnia 08 czerwca 2009r., nr(...) – 1000 sztuk, R.; z dnia 01 lipca 2009r., nr (...) – 750 sztuk, R.; z dnia 20 lipca 2009r., nr(...) – 550 sztuk, T.; z dnia 03 sierpnia 2009r., nr (...) – 850 sztuk, T.; z dnia 24 sierpnia 2009r., nr (...) – 550 sztuk, Ł.; z dnia 14 września 2009r., nr (...) – 650 sztuk, Ł.; z dnia 12 października 2009r., nr (...) – 1500 sztuk, C., K. ; z dnia 03 listopada 2009r., nr(...) – 700 sztuk, C., K.; z dnia 16 listopada 2009r., nr(...) – 780 sztuk, R., P.; z dnia 01 grudnia 2009r., nr (...) – 820 sztuk, R., P.; z dnia 16 grudnia 2009r., nr (...) – 900 sztuk, J.; 11.02.2010r., nr (...)– 650 sztuk, W.; z dnia 04 marca 2010r., nr (...) – 600 sztuk, W.; z dnia 15 marca 2010r., nr (...) – 1060 sztuk, T.; z dnia 06 kwietnia 2010r., nr (...) – 1440 sztuk, T.; z dnia 16 kwietnia 2010r., nr(...) – 100 sztuk, S./B.; z dnia 18 maja 2010r., nr (...) – 455 sztuk, S./B. ; z dnia 07 czerwca 2010r., nr (...) – 1145 sztuk, S./B.; z dnia 21 czerwca 2010r., nr (...) – 530 sztuk, R.; z dnia 09 lipca 2010r., nr (...) – 1700 sztuk, R.; z dnia 07 września 2010r., nr (...) – 1140 sztuk, K.; z dnia 01 października 2010r., nr (...) – 565 sztuk, Ł.. Strony tych umów ustalały, iż do wykonania dzieła Zamawiający wyda Wykonawcy na jego żądanie wszelkie niezbędne materiały i narzędzia, a Wykonawca zobowiązywał się, po zakończeniu dzieła, rozliczyć z otrzymanych materiałów i narzędzi oraz zwrócić te, których nie zużył do wykonania dzieła, najpóźniej w dniu wydania dzieła. W umowach powyższych zawsze określano termin rozpoczęcia wykonania dzieła oraz jego ukończenia, przy czym termin rozpoczęcia pokrywał się z terminem zawarcia umowy, a ukończenie dzieła miało nastąpić do określonego dnia- w kolejności wymienionych umów do 22.01.2009r., do 31.03.2009r., do 30.04.2009r., do 29.05.2009r., do 24.06.2009r., do 14.07.2009r., do 31.07.2009r., do 14.08.2009r., do 31.08.2009r., do 28.09.2009r., do 28.10.2009r., do 13.11.2009r., do 27.11.2009r., do 11.12.2009r., do 30.12.2009r., do 24.02.2010r., do 12.03.2010r., do 31.03.2010r., do 22.04.2010r., do 29.04.2010r., do 26.05.2010r., do 18.06.2010r., do 30.06.2010r., do 30.07.2010r., do 23.09.2010r., do 06.10.2010r..Wykonawcy za wykonanie dzieła przysługiwało wynagrodzenie w określonej w umowie wysokości brutto – i tak kolejno 496, 00 zł ( netto 425,00 zł ); 3 947, 30 zł ( netto 3 379,30 zł ); 3 392,50 zł ( netto 2 903,50 zł ); 4 036,50 zł ( netto 3 455,50 zł ); 2 029,00 zł ( netto 1 737,00 zł ); 1 519,00 zł ( netto 1 300,00 zł ); 1 074,60 zł ( netto 919,60 zł); 1 737,50 zł ( netto 1 487,50 zł ); 1 040,60 zł ( netto 890,60 zł ); 1 831,70 zł ( netto 1 567,70 zł ); 3 148,10 zł ( netto 2 695,10 zł ); 1 390,00 zł ( netto 1 190,00 zł ); 1 545, 20 zł ( netto 1 322,20 zł ); 1 629,00 zł ( netto 1 394,00 zł ); 1 828,10 zł ( netto 1 565,10 zł ); 1 330,30 zł ( netto 1 138,30 zł ); 1 192,00 zł ( netto 1 020,00 zł ); 2 173,00 zł ( netto 1 860,00 zł ); 2 944,00 zł ( netto 2 520,00 zł ); 199,30 zł ( netto 170,30 zł ); 905,20 zł ( 775,20 zł ); 2 273,50 zł ( netto 1 946,50 zł ); 1 089,80 zł ( netto 932,80 zł ); 3 479, 60 zł ( netto 2 978,60 zł ); 2 318,60 zł ( netto 1 984,60 zł ); 1 122,80 zł ( netto 961,80 zł ).Wynagrodzenie miało być płatne, po wykonaniu dzieła, w terminie 7 dni od wystawienia rachunku w formie przelewu lub w kasie Zamawiającego.

Dowody:

W aktach ZUS:

- Kopie umów wraz z rachunkami , k. 635-735;

- wykaz umów, k. 119;

- protokół przesłuchania prezesa zarządu spółki (...) sp. z o.o., k. 15-18; 41-44; 227-230; 253-254.

K. D.

Pisemne umowy o dzieło z dnia 22 marca 2010r., nr (...); z dnia 14 kwietnia 2010r., nr (...); z dnia 12 maja 2010r., nr(...); z dnia 17 czerwca 2010r., nr (...); z dnia 02 lipca 2010r., nr (...).

W umowach tych płatnik składek jako Zamawiający zamawiał wykonanie, a Zainteresowana jako Wykonawca zobowiązywała się wykonać dzieło polegające na kolportażu plakatów. W każdej z umów określano ilość plakatów przeznaczonych do kolportażu oraz miejsce ich dystrybucji – w umowie z dnia 22 marca 2010r., nr (...) – 290 sztuk, G.; z dnia 14 kwietnia 2010r., nr (...) – 740 sztuk, G.; z dnia 12 maja 2010r., nr (...) – 470 sztuk, G.; z dnia 17 czerwca 2010r., nr (...) – 1180 sztuk, W./C./T.; z dnia 02 lipca 2010r., nr (...) – 320 sztuk, W./C./T.. Strony tych umów ustalały, iż do wykonania dzieła Zamawiający wyda Wykonawcy na jego żądanie wszelkie niezbędne materiały i narzędzia, a Wykonawca zobowiązywał się, po zakończeniu dzieła, rozliczyć z otrzymanych materiałów i narzędzi oraz zwrócić te, których nie zużył do wykonania dzieła, najpóźniej w dniu wydania dzieła. W umowach powyższych zawsze określano termin rozpoczęcia wykonania dzieła oraz jego ukończenia, przy czym termin rozpoczęcia pokrywał się z terminem zawarcia umowy, a ukończenie dzieła miało nastąpić do określonego dnia- w kolejności wymienionych umów do 31.03.2010r., do 23.04.2010r., do 19.05.2010r., do 30.06.2010r., do 07.07.2010r..Wykonawcy za wykonanie dzieła przysługiwało wynagrodzenie w określonej w umowie wysokości brutto – i tak kolejno 584, 00 zł ( netto 500,00 zł ); 1 486, 60 zł ( netto 1 272,60 zł ); 931,30 zł ( netto 797,30 zł ); 2 411,90 zł ( netto 2 064,90 zł ); 656,38 zł ( netto 561,38 zł ). Wynagrodzenie miało być płatne, po wykonaniu dzieła, w terminie 7 dni od wystawienia rachunku w formie przelewu lub w kasie Zamawiającego.

Dowody:

W aktach ZUS:

- Kopie umów wraz z rachunkami , k. 737-755;

- wykaz umów, k. 125;

- protokół przesłuchania prezesa zarządu spółki (...) sp. z o.o., k. 15-18; 41-44; 227-230; 253-254.

B. K.

Pisemne umowy o dzieło z dnia 07 grudnia 2009r., nr(...); z dnia 11 stycznia 2010r., nr (...); z dnia 01 lutego 2010r., nr (...); z dnia 08 lutego 2010r., nr (...); z dnia 22 lutego 2010r., nr (...); z dnia 08 marca 2010r., nr (...); z dnia 23 marca 2010r., nr (...); z dnia 01 kwietnia 2010r., nr (...); z dnia 12 kwietnia 2010r., nr (...); z dnia 10 maja 2010r., nr (...).

W umowach tych płatnik składek jako Zamawiający zamawiał wykonanie, a Zainteresowany jako Wykonawca zobowiązywał się wykonać dzieło polegające na kolportażu plakatów. W każdej z umów określano ilość plakatów przeznaczonych do kolportażu oraz miejsce ich dystrybucji – w umowie z dnia 07 grudnia 2009r., nr (...) – 1100 sztuk, C.; z dnia 11 stycznia 2010r., nr (...) – 400 sztuk, C.; z dnia 01 lutego 2010r., nr (...) – 500 sztuk, C.; z dnia 08 lutego 2010r., nr (...) – 1600 sztuk, M.; z dnia 22 lutego 2010r., nr (...) – 500 sztuk, R.; z dnia 08 marca 2010r., nr (...) – 1100 sztuk, R.; z dnia 23 marca 2010r., nr (...) – 120 sztuk, L.; z dnia 01 kwietnia 2010r., nr (...) – 1080 sztuk, L. ; z dnia 12 kwietnia 2010r., nr (...) – 2100 sztuk, Z. ; z dnia 10 maja 2010r., nr (...) – 1140 sztuk, K./T.. Strony tych umów ustalały, iż do wykonania dzieła Zamawiający wyda Wykonawcy na jego żądanie wszelkie niezbędne materiały i narzędzia, a Wykonawca zobowiązywał się, po zakończeniu dzieła, rozliczyć z otrzymanych materiałów i narzędzi oraz zwrócić te, których nie zużył do wykonania dzieła, najpóźniej w dniu wydania dzieła. W umowach powyższych zawsze określano termin rozpoczęcia wykonania dzieła oraz jego ukończenia, przy czym termin rozpoczęcia pokrywał się z terminem zawarcia umowy, a ukończenie dzieła miało nastąpić do określonego dnia- w kolejności wymienionych umów do 23.12.2009r., do 22.01.2010r., do 05.02.2010r., do 18.02.2010r., do 26.02.2010r., do 19.03.2010r., do 25.03.2010r., do 08.04.2010r., do 30.04.2010r., do 27.05.2010r.. Wykonawcy za wykonanie dzieła przysługiwało wynagrodzenie w określonej w umowie wysokości brutto – i tak kolejno 2 696, 10 zł ( netto 2 308,10 zł ); 786, 80 zł ( netto 673,80 zł ); 983,25 zł ( netto 841,25 zł ); 3 140,00 zł ( netto 2 688,00 zł ); 998,75 zł ( netto 854,75 zł ); 2 184,00 zł ( netto 1 870,00 zł ); 251,70 zł ( netto 215,70 zł ); 2 258,20 zł ( netto 1 933,20 zł ); 4 073,00 zł ( netto 3 487,00 zł ); 2 263,50 zł ( netto 1 937,50 zł ). Wynagrodzenie miało być płatne, po wykonaniu dzieła, w terminie 7 dni od wystawienia rachunku w formie przelewu lub w kasie Zamawiającego.

Dowody:

W aktach ZUS:

- Kopie umów wraz z rachunkami , k. 757-795;

- wykaz umów, k. 131;

- protokół przesłuchania prezesa zarządu spółki (...) sp. z o.o., k. 15-18; 41-44; 227-230; 253-254.

D. K. (1)

Pisemne umowy o dzieło z dnia 01 października 2009r., nr (...); z dnia 02 listopada 2009r., nr (...); z dnia 16 listopada 2009r., nr (...); z dnia 03 grudnia 2009r., nr(...); z dnia 18 stycznia 2010r., nr (...); z dnia 16 lutego 2010r., nr(...); z dnia 01 marca 2010r., nr (...); z dnia 15 marca 2010r., nr (...); z dnia 07 kwietnia 2010r., nr (...); z dnia 27 kwietnia 2010r., nr (...); z dnia 17 maja 2010r., nr(...); z dnia 01 czerwca 2010r., nr (...); z dnia 14 czerwca 2010r., nr(...); z dnia 12 lipca 2010r., nr (...); z dnia 21 lipca 2010r., nr (...); z dnia 18 sierpnia 2010r., nr (...); z dnia 01 września 2010r., nr (...); z dnia 20 września 2010r., nr(...); z dnia 04 października 2010r., nr (...); z dnia 25 października 2010r., nr (...); z dnia 15 listopada 2010r., nr (...); z dnia 06 grudnia 2010r., nr (...); z dnia 12 stycznia 2011r., nr (...); z dnia 08 lutego 2011r., nr (...); z dnia 01 marca 2011r., nr (...); z dnia 07 marca 2011r., nr(...); z dnia 17 marca 2011r., nr (...); z dnia 09 maja 2011r., nr (...); z dnia 26 maja 2011r., nr(...); z dnia 16 czerwca 2011r., nr (...); z dnia 05 lipca 2011r., nr (...); z dnia 18 lipca 2011r., nr (...); z dnia 10 sierpnia 2011r., nr (...); z dnia 06 września 2011r., nr (...); z dnia 20 września 2011r., nr (...); z dnia 05 października 2011r., nr (...); z dnia 25 października 2011r., nr (...); z dnia 14 listopada 2011r., nr (...); z dnia 05 grudnia 2011r., nr (...).

W umowach tych płatnik składek jako Zamawiający zamawiał wykonanie, a Zainteresowany jako Wykonawca zobowiązywał się wykonać dzieło polegające na kolportażu plakatów. W każdej z umów określano ilość plakatów przeznaczonych do kolportażu oraz miejsce ich dystrybucji – w umowie z dnia 01 października 2009r., nr (...) – 1800 sztuk, O.; z dnia 02 listopada 2009r., nr (...) – 900 sztuk, M.; z dnia 16 listopada 2009r., nr (...) – 630 sztuk, O.; z dnia 03 grudnia 2009r., nr (...)– 1370 sztuk, O.; z dnia 18 stycznia 2010r., nr (...) – 150 sztuk, L.; z dnia 16 lutego 2010r., nr (...) – 630 sztuk, L.; z dnia 01 marca 2010r., nr(...) – 320 sztuk, L.; z dnia 15 marca 2010r., nr (...) – 740 sztuk, W.; z dnia 07 kwietnia 2010r., nr (...)– 1360 sztuk, W.; z dnia 27 kwietnia 2010r., nr (...) – 240 sztuk, J.; z dnia 17 maja 2010r., nr(...) – 1350 sztuk, J.; z dnia 01 czerwca 2010r., nr (...) – 210 sztuk, J.; z dnia 14 czerwca 2010r., nr (...) – 1660 sztuk, L.; z dnia 12 lipca 2010r., nr (...) – 340 sztuk, L.; z dnia 21 lipca 2010r., nr (...) – 340 sztuk, S.; z dnia 18 sierpnia 2010r., nr (...) – 595 sztuk, S.; z dnia 01 września 2010r., nr(...)– 365 sztuk, S.; z dnia 20 września 2010r., nr (...) – 200 sztuk, B.; z dnia 04 października 2010r., nr (...) – 1200 sztuk, B.; z dnia 25 października 2010r., nr (...)– 700 sztuk, Ł.; z dnia 15 listopada 2010r., nr(...) – 640 sztuk, S.; z dnia 06 grudnia 2010r., nr (...) – 1100 sztuk, S.; z dnia 12 stycznia 2011r., nr (...) – 1200 sztuk, S.; z dnia 08 lutego 2011r., nr (...)– 295 sztuk, K.; z dnia 01 marca 2011r., nr (...) – 300 sztuk, Z., S.; z dnia 07 marca 2011r., nr(...) – 905 sztuk, K. ; z dnia 17 marca 2011r., nr (...)– 670 sztuk, R.; z dnia 09 maja 2011r., nr(...) – 1700 sztuk, Z., S.; z dnia 26 maja 2011r., nr (...) – 100 sztuk, Ś.; z dnia 16 czerwca 2011r., nr (...) – 300 sztuk, Ś., ; z dnia 05 lipca 2011r., nr (...) – 1540 sztuk, Ś.; z dnia 18 lipca 2011r., nr (...)– 565 sztuk, T.; z dnia 10 sierpnia 2011r., nr (...)– 745 sztuk, T.; z dnia 06 września 2011r., nr (...) – 90 sztuk, T.; z dnia 20 września 2011r., nr(...) – 830 sztuk, W.; z dnia 05 października 2011r., nr (...)– 670 sztuk, W.; z dnia 25 października 2011r., nr (...)– 440 sztuk, K.; z dnia 14 listopada 2011r., nr (...) – 285 sztuk, K.; z dnia 05 grudnia 2011r., nr (...)– 1500 sztuk, Z.. Strony tych umów ustalały, iż do wykonania dzieła Zamawiający wyda Wykonawcy na jego żądanie wszelkie niezbędne materiały i narzędzia, a Wykonawca zobowiązywał się, po zakończeniu dzieła, rozliczyć z otrzymanych materiałów i narzędzi oraz zwrócić te, których nie zużył do wykonania dzieła, najpóźniej w dniu wydania dzieła. W umowach powyższych zawsze określano termin rozpoczęcia wykonania dzieła oraz jego ukończenia, przy czym termin rozpoczęcia pokrywał się z terminem zawarcia umowy ( odmiennie w umowie z dnia 01.10.2009r., nr 5/10/2009 w której rozpoczęcie wykonania dzieła miało nastąpić dnia 05.10.2009r. ), a ukończenie dzieła miało nastąpić do określonego dnia- w kolejności wymienionych umów do 30.10.2009r., do 12.11.2009r., do 30.11.2009r., do 30.12.2009r., do 27.01.2010r., do 25.02.2010r., do 05.03.2010r., do 31.03.2010r., do 26.04.2010r., do 30.04.2010r., do 31.05.2010r., do 10.06.2010r., do 30.06.2010r., do 16.07.2010r., do 28.07.2010r., do 26.08.2010r., do 06.09.2010r., do 23.09.2010r., do 14.10.2010r., do 29.10.2010r., do 29.11.2010r., do 23.12.2010r., do 26.01.2011r., do 16.02.2011r., do 04.03.2011r., do 15.03.2011r., do 29.03.2011r., do 25.05.2011r., do 27.05.2011r., do 23.06.2011r., do 15.07.2011r., do 27.07.2011r., do 23.08.2011r., do 14.09.2011r., do 28.09.2011r., do 19.10.2011r., do 28.10.2011r., do 18.11.2011r., do 30.12.2011r.. Wykonawcy za wykonanie dzieła przysługiwało wynagrodzenie w określonej w umowie wysokości brutto – i tak kolejno 964,10 zł ( netto 825,10 zł ); 1 840, 00 zł ( netto 1 575,00 zł ); 1 254,90 zł ( netto 1 073,90 zł ); 2 638,90 zł ( netto 2 258,90 zł ); 327,00 zł ( netto 280,00 zł ); 1 374,05 zł ( netto 1 176,05 zł ); 635,00 zł ( netto 544,00 zł ); 1 527,10 zł ( netto 1 307,10 zł ); 2 796,60 zł ( netto 2 393,60 zł ); 458,60 zł ( netto 392,60 zł ); 2 591,60 zł ( netto 2 218,60 zł ); 403,12 zł ( netto 345,12 zł ); 3 303,38 zł ( netto 2 827,38 zł ); 677,10 zł ( netto 579,10 zł ); 672,70 zł ( netto 575,70 zł ); 1 174,70 zł ( netto 1 005,70 zł ); 720,85 zł ( netto 616,85 zł ); 403,45 zł ( netto 345,45 zł ); 2 420,70 zł ( netto 2 072,70 zł ); 1 417,90 zł ( netto 1 213,90 zł ); 1 449,30 zł ( netto 1 240,30 zł ); 2 234,70 zł ( netto 1 912,70 zł ); 2 297,00 zł ( netto 1 966,00 zł ); 584,00 zł ( netto 500,00 zł ); 591,10 zł ( netto 506,10 zł ); 1 791,90 zł ( netto 1 533,90 zł ); 1 392,10 zł ( netto 1 192,10 zł ); 3 349,90 zł ( netto 2 867,90 zł ); 200,30 zł ( netto 171,30 zł ); 584,00 zł ( netto 500,00 zł ); 2 998,67 zł ( netto 2 566,67 zł ); 1 096,33 zł ( netto 938,33 zł ); 1 443,70 zł ( netto 1 235,70 zł ); 174,27 zł ( netto 149,27 zł ); 1 609,03 zł ( netto 1 377,03 zł ); 1 298,58 zł ( netto 1 111,58 zł ); 887,22 zł ( netto 759,22 zł ); 571,70 zł ( netto 489,70 zł ); 2 986,10 zł ( netto 2 556,10 zł ). Wynagrodzenie miało być płatne, po wykonaniu dzieła, w terminie 7 dni od wystawienia rachunku w formie przelewu lub w kasie Zamawiającego.

Dowody:

W aktach ZUS:

- Kopie umów wraz z rachunkami , k. 797-951;

- wykaz umów, k. 137-139;

- protokół przesłuchania prezesa zarządu spółki (...) sp. z o.o., k. 15-18; 41-44; 227-230; 253-254.

S. K. (1)

Pisemne umowy o dzieło z dnia 01 grudnia 2009r., nr (...); z dnia 06 stycznia 2010r., nr (...); z dnia 03 lutego 2010r., nr (...); z dnia 08 lutego 2010r., nr (...); z dnia 02 marca 2010r., nr (...); z dnia 22 marca 2010r., nr (...); z dnia 14 kwietnia 2010r., nr (...); z dnia 04 maja 2010r., nr (...); z dnia 10 maja 2010r., nr (...); z dnia 01 czerwca 2010r., nr (...); z dnia 11 czerwca 2010r., nr (...); z dnia 21 czerwca 2010r., nr (...); z dnia 01 lipca 2010r., nr (...); z dnia 19 lipca 2010r., nr (...); z dnia 02 sierpnia 2010r., nr (...); z dnia 18 sierpnia 2010r., nr (...); z dnia 06 września 2010r., nr (...); z dnia 25 października 2010r., nr(...); z dnia 11 października 2010r., nr (...); z dnia 04 października 2010r., nr (...); z dnia 03 listopada 2010r., nr (...); z dnia 10 stycznia 2011r., nr (...); z dnia 04 lutego 2011r., nr (...); z dnia 06 kwietnia 2011r., nr (...); z dnia 18 kwietnia 2011r., nr (...); z dnia 10 maja 2011r., nr (...); z dnia 30 maja 2011r., nr (...); z dnia 01 czerwca 2011r., nr (...); z dnia 11 lipca 2011r., nr (...); z dnia 04 sierpnia 2011r., nr (...); z dnia 01 września 2011r., nr (...); z dnia 12 września 2011r., nr (...); z dnia 10 października 2011r., nr (...); z dnia 24 października 2011r., nr (...); z dnia 08 listopada 2011r., nr(...); z dnia 05 grudnia 2011r., nr (...); z dnia 12 grudnia 2011r., nr (...).

W umowach tych płatnik składek jako Zamawiający zamawiał wykonanie, a Zainteresowany jako Wykonawca zobowiązywał się wykonać dzieło polegające na kolportażu plakatów. W każdej z umów określano ilość plakatów przeznaczonych do kolportażu oraz miejsce ich dystrybucji – w umowie z dnia 01 grudnia 2009r., nr(...) – 550 sztuk, G.; z dnia 06 stycznia 2010r., nr (...) – 590 sztuk, G.; z dnia 03 lutego 2010r., nr (...) – 60 sztuk, G.; z dnia 08 lutego 2010r., nr(...) – 1620 sztuk, E.; z dnia 02 marca 2010r., nr (...) – 580 sztuk, E. ; z dnia 22 marca 2010r., nr (...) – 550 sztuk, P.; z dnia 14 kwietnia 2010r., nr (...) – 1000 sztuk, P. ; z dnia 04 maja 2010r., nr (...) – 50 sztuk, P.; z dnia 10 maja 2010r., nr (...) – 1250 sztuk, C.; z dnia 01 czerwca 2010r., nr (...) – 400 sztuk, C.; z dnia 11 czerwca 2010r., nr (...) – 1400 sztuk, W.; z dnia 21 czerwca 2010r., nr (...) – 1400 sztuk, S., D.; z dnia 01 lipca 2010r., nr (...) – 800 sztuk, S., D.; z dnia 19 lipca 2010r., nr (...) – 1200 sztuk, K.; z dnia 02 sierpnia 2010r., nr (...) – 1600 sztuk, K., Ś.; z dnia 18 sierpnia 2010r., nr(...) – 900 sztuk, W.; z dnia 06 września 2010r., nr (...) – 535 sztuk, W.; z dnia 25 października 2010r., nr (...) – 180 sztuk, W.; z dnia 11 października 2010r., nr (...) – 1300 sztuk, K.; 04 października 2010r., nr(...)– 165 sztuk, W.; z dnia 03 listopada 2010r., nr (...) – 360 sztuk, S.; z dnia 10 stycznia 2011r., nr(...) – 930 sztuk, M., M.; z dnia 04 lutego 2011r., nr (...) – 220 sztuk, M., M.; z dnia 06 kwietnia 2011r., nr(...) – 650 sztuk, M., M.; z dnia 18 kwietnia 2011r., nr (...)– 645 sztuk, K.; z dnia 10 maja 2011r., nr (...) – 1355 sztuk, K.; z dnia 30 maja 2011r., nr (...)– 205 sztuk, L.; z dnia 01 czerwca 2011r., nr (...) – 560 sztuk, Ś.; z dnia 11 lipca 2011r., nr (...) – 400 sztuk, G.; z dnia 04 sierpnia 2011r., nr (...)– 860 sztuk, G.; z dnia 01 września 2011r., nr (...) – 140 sztuk, G.; z dnia 12 września 2011r., nr (...) – 650 sztuk, N.; z dnia 10 października 2011r., nr (...) – 750 sztuk, N.; z dnia 24 października 2011r., nr (...) – 580 sztuk, G.; z dnia 08 listopada 2011r., nr (...) – 370 sztuk, G.; z dnia 05 grudnia 2011r., nr (...) – 250 sztuk, G.; z dnia 12 grudnia 2011r., nr (...) – 450 sztuk, Ż., M.. Strony tych umów ustalały, iż do wykonania dzieła Zamawiający wyda Wykonawcy na jego żądanie wszelkie niezbędne materiały i narzędzia, a Wykonawca zobowiązywał się, po zakończeniu dzieła, rozliczyć z otrzymanych materiałów i narzędzi oraz zwrócić te, których nie zużył do wykonania dzieła, najpóźniej w dniu wydania dzieła. W umowach powyższych zawsze określano termin rozpoczęcia wykonania dzieła oraz jego ukończenia, przy czym termin rozpoczęcia pokrywał się z terminem zawarcia umowy ( odmiennie w umowie z dnia 04.10.2010r., nr 07/10/2010 w której rozpoczęcie wykonania dzieła miało nastąpić dnia 25.10.2010r. ), a ukończenie dzieła miało nastąpić do określonego dnia- w kolejności wymienionych umów do 14.12.2009r., do 25.01.2010r., do 05.02.2010r., do 26.02.2010r., do 16.03.2010r., do 31.03.2010r., do 29.04.2010r., do 07.05.2010r., do 31.05.2010r., do 10.06.2010r., do 18.06.2010r., do 30.06.2010r., do 14.07.2010r., do 30.07.2010r., do 16.08.2010r., do 31.08.2010r., do 10.09.2010r., do 11.10.2010r., do 21.10.2010r., do 29.10.2010r., do 10.11.2010r., do 24.01.2011r., do 14.02.2011r., do 13.04.2011r., do 29.04.2011r., do 25.05.2011r., do 31.05.2011r., do 15.06.2011r., do 20.07.2011r., do 16.08.2011r., do 07.09.2011r., do 30.09.2011r., do 19.10.2011r., do 31.10.2011r., do 23.11.2011r., do 09.12.2011r., do 23.12.2011r..Wykonawcy za wykonanie dzieła przysługiwało wynagrodzenie w określonej w umowie wysokości brutto – i tak kolejno 1 080,00 zł ( netto 924,00 zł ); 1 175, 00 zł ( netto 1 006,00 zł ); 123,00 zł ( netto 105,00 zł ); 3 226,55 zł ( netto 2 761,55 zł ); 1 152,00 zł ( netto 986,00 zł ); 1 089,30 zł ( netto 932,30 zł ); 1 979,71 zł ( netto 1 694,71 zł ); 98,74 zł ( netto 84,74 zł ); 2 478,74 zł ( netto 2 121,74 zł ); 791,95 zł ( netto 677,95 zł ); 2 862,00 zł ( netto 2 450,00 zł ); 2 856,74 zł ( netto 2 445,74 zł ); 1 632,50 zł ( netto 1 397,50 zł ); 2 388,00 zł ( netto 2 044,00 zł ); 3 159,00 zł ( netto 2 704,00 zł ); 1 792,80 zł ( netto 1 534,80 zł ); 1 065,31 zł ( netto 912,31 zł ); 356,80 zł ( netto 305,80 zł ); 2 658,00 zł ( netto 2 275,00 zł ); 329,36 zł ( netto 281,36 zł ); 815,10 zł ( netto 698,10 zł ); 1 902,14 zł ( netto 1 628,14 zł ); 452,70 zł ( netto 387,70 zł ); 1 338,48 zł ( netto 1 145,48 zł ); 1 262,62 zł ( netto 1 080,62 zł ); 2 643,85 zł ( netto 2 262,85 zł ); 399,75 zł ( netto 341,75 zł ); 1 082,20 zł ( netto 926,20 zł ); 818,00 zł ( netto 700,00 zł ); 1 754,70 zł ( netto 1 501,70 zł ); 285,46 zł ( netto 244,46 zł ); 1 283,64 zł ( netto 1 098,64 zł ); 1 480,66 zł ( netto 1 267,66 zł ); 1 128,14 zł ( netto 966,14 zł ); 715,00 zł ( netto 612,00 zł ); 482,51 zł ( netto 413,51 zł ); 888,69 zł ( netto 760,69 zł ). Wynagrodzenie miało być płatne, po wykonaniu dzieła, w terminie 7 dni od wystawienia rachunku w formie przelewu lub w kasie Zamawiającego.

Dowody:

W aktach ZUS:

- Kopie umów wraz z rachunkami , k. 953-1099;

- wykaz umów, k. 145-147;

- protokół przesłuchania prezesa zarządu spółki (...) sp. z o.o., k. 15-18; 41-44; 227-230; 253-254.

T. L.

Pisemne umowy o dzieło z dnia 16 stycznia 2009r., nr (...); z dnia 02 lutego 2009r., nr (...); z dnia 02 marca 2009r., nr(...); z dnia 01 kwietnia 2009r., nr (...); z dnia 20 kwietnia 2009r., nr (...).

W umowach tych płatnik składek jako Zamawiający zamawiał wykonanie, a Zainteresowany jako Wykonawca zobowiązywał się wykonać dzieło polegające na kolportażu plakatów. W każdej z umów określano ilość plakatów przeznaczonych do kolportażu oraz miejsce ich dystrybucji – w umowie z dnia 16 stycznia 2009r., nr (...) – 500 sztuk, S.; z dnia 02 lutego 2009r., nr (...) – 1100 sztuk, K.; z dnia 02 marca 2009r., nr (...) – 1200 sztuk, K.; z dnia 01 kwietnia 2009r., nr (...) – 200 sztuk, K.; z dnia 20 kwietnia 2009r., nr(...)– 900 sztuk, S.. Strony tych umów ustalały, iż do wykonania dzieła Zamawiający wyda Wykonawcy na jego żądanie wszelkie niezbędne materiały i narzędzia, a Wykonawca zobowiązywał się, po zakończeniu dzieła, rozliczyć z otrzymanych materiałów i narzędzi oraz zwrócić te, których nie zużył do wykonania dzieła, najpóźniej w dniu wydania dzieła. W umowach powyższych zawsze określano termin rozpoczęcia wykonania dzieła oraz jego ukończenia, przy czym termin rozpoczęcia pokrywał się z terminem zawarcia umowy, a ukończenie dzieła miało nastąpić do określonego dnia- w kolejności wymienionych umów do 25.01.2009r., do 27.02.2009r., do 27.03.2009r., do 06.04.2009r., do 30.04.2009r. Wykonawcy za wykonanie dzieła przysługiwało wynagrodzenie w określonej w umowie wysokości brutto – i tak kolejno 1 271, 40 zł ( netto 1 088,40 zł ); 2 954,20 zł ( netto 2 529,20 zł ); 2 399,70 zł ( netto 2 053,70 zł ); 798,00 zł ( netto 683,00 zł ); 2 920,00 zł ( netto 2 500,00 zł ). Wynagrodzenie miało być płatne, po wykonaniu dzieła, w terminie 7 dni od wystawienia rachunku w formie przelewu lub w kasie Zamawiającego.

Dowody:

W aktach ZUS:

- Kopie umów wraz z rachunkami , k. 1101- 1119;

- wykaz umów, k. 153;

- protokół przesłuchania prezesa zarządu spółki (...) sp. z o.o., k. 15-18; 41-44; 227-230; 253-254.

S. N.

Pisemne umowy o dzieło z dnia 02 lutego 2009r., nr (...); z dnia 02 marca 2009r., nr(...); z dnia 01 lipca 2009r., nr(...); z dnia 05 sierpnia 2009r., nr(...); z dnia 20 sierpnia 2009r., nr (...); z dnia 01 września 2009r., nr (...); z dnia 21 września 2009r., nr(...); z dnia 01 października 2009r., nr (...); z dnia 02 listopada 2009r., nr(...); z dnia 23 listopada 2009r., nr(...); z dnia 14 grudnia 2009r., nr (...); z dnia 04 stycznia 2010r., nr (...); z dnia 18 stycznia 2010r., nr (...); z dnia 02 lutego 2010r., nr(...); z dnia 17 lutego 2010r., nr (...); z dnia 02 marca 2010r., nr (...).

W umowach tych płatnik składek jako Zamawiający zamawiał wykonanie, a Zainteresowany jako Wykonawca zobowiązywał się wykonać dzieło polegające na kolportażu plakatów. W każdej z umów określano ilość plakatów przeznaczonych do kolportażu oraz miejsce ich dystrybucji – w umowie z dnia 02 lutego 2009r., nr (...) – 1100 sztuk, M.; z dnia 02 marca 2009r., nr(...) – 1800 sztuk, M.; z dnia 01 lipca 2009r., nr (...)– 1500 sztuk, P., R.; z dnia 05 sierpnia 2009r., nr(...) – 800 sztuk, P., R.; z dnia 20 sierpnia 2009r., nr (...) – 550 sztuk, S.; z dnia 01 września 2009r., nr (...) – 650 sztuk, S.; z dnia 21 września 2009r., nr (...) – 500 sztuk, S., Ł.; z dnia 01 października 2009r., nr(...) – 400 sztuk, S., Ł.; z dnia 02 listopada 2009r., nr(...) – 800 sztuk, S., Ł.; z dnia 23 listopada 2009r., nr (...) – 550 sztuk, C.; z dnia 14 grudnia 2009r., nr (...) – 1000 sztuk, C.; z dnia 04 stycznia 2010r., nr (...) – 150 sztuk, C.; z dnia 18 stycznia 2010r., nr (...) – 300 sztuk, G.; z dnia 02 lutego 2010r., nr (...) – 1400 sztuk, G.; z dnia 17 lutego 2010r., nr (...) – 1100sztuk, B.; z dnia 02 marca 2010r., nr (...) – 1170 sztuk, B.. Strony tych umów ustalały, iż do wykonania dzieła Zamawiający wyda Wykonawcy na jego żądanie wszelkie niezbędne materiały i narzędzia, a Wykonawca zobowiązywał się, po zakończeniu dzieła, rozliczyć z otrzymanych materiałów i narzędzi oraz zwrócić te, których nie zużył do wykonania dzieła, najpóźniej w dniu wydania dzieła. W umowach powyższych zawsze określano termin rozpoczęcia wykonania dzieła oraz jego ukończenia, przy czym termin rozpoczęcia pokrywał się z terminem zawarcia umowy, a ukończenie dzieła miało nastąpić do określonego dnia- w kolejności wymienionych umów do 27.02.2009r., do 31.03.2009r., do 24.07.2009r., do 17.08.2009r., do 31.08.2009r., do 18.09.2009r., do 30.09.2009r., do 15.10.2009r., do 10.11.2009r., do 30.11.2009r., do 31.12.2009r., do 08.01.2010r., do 30.01.2010r., do 12.02.2010r., do 26.02.2010r., do 17.03.2010r.. Wykonawcy za wykonanie dzieła przysługiwało wynagrodzenie w określonej w umowie wysokości brutto – i tak kolejno 2 140, 60 zł ( netto 1 832,60 zł ); 2 815,10 zł ( netto 2 410,10 zł ); 2 832,00 zł ( netto 2 424,00 zł ); 1 635,00 zł ( netto 1 400,00 zł ); 1 070,30 zł ( netto 916,30 zł ); 1 329,50 zł ( netto 1 137,50 zł ); 1 073,90 zł ( netto 918,90 zł ); 866,97 zł ( netto 741,97 zł ); 1 589,00 zł ( netto 1 360,00 zł ); 1 106,47 zł ( netto 947,47 zł ); 2 029,40 zł ( netto 1 737,40 zł ); 298,00 zł ( netto 255,00 zł ); 605,40 zł ( netto 518,40 zł); 2 813,00 zł ( netto 2 408,00 zł ); 1 771,59 zł ( netto 1 516,59 zł ); 2 322,50 zł ( netto 1 988,50 zł ). Wynagrodzenie miało być płatne, po wykonaniu dzieła, w terminie 7 dni od wystawienia rachunku w formie przelewu lub w kasie Zamawiającego.

Dowody:

W aktach ZUS:

- Kopie umów wraz z rachunkami , k. 1121-1183;

- wykaz umów, k. 159;

- protokół przesłuchania prezesa zarządu spółki (...) sp. z o.o., k. 15-18; 41-44; 227-230; 253-254.

R. O.

Pisemne umowy o dzieło z dnia 26 kwietnia 2010r., nr (...); z dnia 11 maja 2010r., nr (...); z dnia 01 czerwca 2010r., nr (...); z dnia 23 czerwca 2010r., nr (...); z dnia 05 lipca 2010r., nr (...); z dnia 03 sierpnia 2010r., nr (...); z dnia 16 sierpnia 2010r., nr (...); z dnia 06 września 2010r., nr (...); z dnia 14 września 2010r., nr (...); z dnia 12 października 2010r., nr (...); z dnia 12 listopada 2010r., nr (...); z dnia 22 listopada 2010r., nr (...); z dnia 13 grudnia 2010r., nr(...); z dnia 07 stycznia 2011r., nr (...); z dnia 25 stycznia 2011r., nr (...); z dnia 15 lutego 2011r., nr (...); z dnia 08 marca 2011r., nr (...); z dnia 14 marca 2011r., nr (...); z dnia 12 kwietnia 2011r., nr(...); z dnia 27 kwietnia 2011r., nr (...); z dnia 02 maja 2011r., nr (...); z dnia 13 czerwca 2011r., nr (...); z dnia 20 czerwca 2011r., nr (...); z dnia 06 lipca 2011r., nr (...); z dnia 02 sierpnia 2011r., nr (...); z dnia 15 sierpnia 2011r., nr (...); z dnia 05 września 2011r., nr (...); z dnia 19 września 2011r., nr (...); z dnia 18 października 2011r., nr (...); z dnia 02 listopada 2011r., nr (...); z dnia 01 grudnia 2011r., nr (...); z dnia 12 grudnia 2011r., nr(...).

W umowach tych płatnik składek jako Zamawiający zamawiał wykonanie, a Zainteresowana jako Wykonawca zobowiązywała się wykonać dzieło polegające na kolportażu plakatów. W każdej z umów określano ilość plakatów przeznaczonych do kolportażu oraz miejsce ich dystrybucji – w umowie z dnia 26 kwietnia 2010r., nr (...) – 80 sztuk, S.; z dnia 11 maja 2010r., nr (...) – 1590 sztuk, S.; z dnia 01 czerwca 2010r., nr (...) – 430 sztuk, S.; z dnia 23 czerwca 2010r., nr(...) – 410 sztuk, O.; z dnia 05 lipca 2010r., nr (...) – 230 sztuk, O.; z dnia 03 sierpnia 2010r., nr (...) – 860 sztuk, O.; z dnia 16 sierpnia 2010r., nr (...) – 1530 sztuk, P., M.; z dnia 06 września 2010r., nr (...) – 270 sztuk P., M.; z dnia 14 września 2010r., nr (...) – 190 sztuk, L.; z dnia 12 października 2010r., nr (...) – 495 sztuk, L.; z dnia 12 listopada 2010r., nr (...) – 415 sztuk, L.; z dnia 22 listopada 2010r., nr (...) – 595 sztuk, P., W.; z dnia 13 grudnia 2010r., nr (...) – 370 sztuk, P., W.; z dnia 07 stycznia 2011r., nr (...) – 535 sztuk, P., W.; z dnia 25 stycznia 2011r., nr (...) – 580 sztuk, S.; z dnia 15 lutego 2011r., nr (...) – 600 sztuk, S.; z dnia 08 marca 2011r., nr (...) – 220 sztuk, S.; z dnia 14 marca 2011r., nr (...) – 390 sztuk, M.; z dnia 12 kwietnia 2011r., nr (...)– 1336 sztuk, M.; z dnia 27 kwietnia 2011r., nr(...) – 90 sztuk, G.; z dnia 02 maja 2011r., nr (...) – 960 sztuk, G.; z dnia 13 czerwca 2011r., nr (...) – 450 sztuk, G.; z dnia 20 czerwca 2011r., nr (...) – 490 sztuk, P.; z dnia 06 lipca 2011r., nr (...) – 300 sztuk, P.; z dnia 02 sierpnia 2011r., nr (...) – 410 sztuk, P.; z dnia 15 sierpnia 2011r., nr (...) – 910 sztuk, Ł.; z dnia 05 września 2011r., nr (...)– 290 sztuk, Ł.; z dnia 19 września 2011r., nr(...)– 750 sztuk, S., Ł.; z dnia 18 października 2011r., nr (...) – 615 sztuk, S., Ł.; z dnia 02 listopada 2011r., nr (...) – 800 sztuk, W.; z dnia 01 grudnia 2011r., nr (...) – 335 sztuk, S., Ł. ; z dnia 12 grudnia 2011r., nr (...) – 885 sztuk, R., P.. Strony tych umów ustalały, iż do wykonania dzieła Zamawiający wyda Wykonawcy na jego żądanie wszelkie niezbędne materiały i narzędzia, a Wykonawca zobowiązywał się, po zakończeniu dzieła, rozliczyć z otrzymanych materiałów i narzędzi oraz zwrócić te, których nie zużył do wykonania dzieła, najpóźniej w dniu wydania dzieła. W umowach powyższych zawsze określano termin rozpoczęcia wykonania dzieła oraz jego ukończenia, przy czym termin rozpoczęcia pokrywał się z reguły z terminem zawarcia umowy ( odmiennie w umowie z dnia 02.11.2011r., nr (...) w której rozpoczęcie wykonania dzieła miało nastąpić dnia 01.11.2011r. ),a ukończenie dzieła miało nastąpić do określonego dnia- w kolejności wymienionych umów do 28.04.2010r., do 31.05.2010r., do 11.06.2010r., do 30.06.2010r., do 15.07.2010r., do 12.08.2010r., do 31.08.2010r., do 10.09.2010r., do 20.09.2010r., do 21.10.2010r., do 18.11.2010r., do 30.11.2010r., do 23.12.2010r., do 24.01.2011r., do 31.01.2011r., do 25.02.2011r., do 11.03.2011r., do 23.03.2011r., do 19.04.2011r., do 28.04.2011r., do 18.05.2011r., do 17.06.2011r., do 30.06.2011r., do 14.07.2011r., do 10.08.2011r., do 31.08.2011r., do 13.09.2011r., do 30.09.2011r., do 26.10.2011r., do 24.11.2011r., do 07.12.2011r., do 30.12.2011r..Wykonawcy za wykonanie dzieła przysługiwało wynagrodzenie w określonej w umowie wysokości brutto – i tak kolejno 164,50 zł ( netto 140,50 zł ); 3 266,40 zł ( netto 2 796,40 zł ); 879,50 zł ( netto 752,50 zł ); 814,20 zł ( netto 697,20 zł ); 462,80 zł ( netto 395,80 zł ); 1 728,95 zł ( netto 1 479,95 zł ); 3 036,85 zł ( netto 2 599,85 zł ); 535,73 zł ( netto 458,73 zł ); 386,37 zł ( netto 330,37 zł ); 1 008,30 zł ( netto 863,30 zł ); 845,78 zł ( netto 723,78 zł ); 1 215,62 zł ( netto 1 040,62 zł ); 752,40 zł ( netto 644,40 zł ); 1 088,77 zł ( netto 931,77 zł ); 1 147,23 zł ( netto 982,23 zł ); 1 188,90 zł ( netto 1 017,90 zł ); 436,23 zł ( netto 373,23 zł ); 777,97 zł ( netto 665,97 zł ); 2 665,37 zł ( netto 2 281,37 zł ); 174,58 zł ( netto 149,58 zł ); 1 855,30 zł ( netto 1 588,30 zł ); 869,52 zł ( netto 744,52 zł ); 955,58 zł ( netto 817,58 zł ); 584,00 zł ( netto 500,00 zł ); 798,06 zł ( netto 683,06 zł ); 1 770,94 zł ( netto 1 515,94 zł ); 564,10 zł ( netto 483,10 zł ); 1 447,00 zł ( netto 1 239,00 zł ); 1 192,40 zł ( netto 1 020,40 zł ); 1 673,40 zł ( netto 1 432,40 zł ); 649,10 zł ( netto 556,10 zł ); 1 710,40 zł ( netto 1 464,40 zł ).Wynagrodzenie miało być płatne, po wykonaniu dzieła, w terminie 7 dni od wystawienia rachunku w formie przelewu lub w kasie Zamawiającego.

Dowody:

W aktach ZUS:

- Kopie umów wraz z rachunkami , k. 1185-1311;

- wykaz umów 165-167;

- protokół przesłuchania prezesa zarządu spółki (...) sp. z o.o., k. 15-18; 41-44; 227-230; 253-254.

Sąd zważył:

Odwołania są nieuzasadnione.

Kluczowym dla sprawy było rozstrzygnięcie o prawnym charakterze umów łączących Spółkę (...)z osobami zainteresowanymi, albowiem od ustalenia, czy były to umowy o dzieło, czy też umowy oświadczeniu usług, do których stosuje się przepisy o zleceniu zależał obowiązek wnioskodawcy jako płatnika składek, odprowadzania składek wskazanych osób (art. 46 ustawy z 13 października 1998r. o systemie ubezpieczeń społecznych – Dz. U. z 2009r., nr 205, poz. 1585 ze zm.).

Art. 353 1 kodeksu cywilnego wyraża zasadę swobody umów, polegającą na przyznaniu podmiotom prawnym możliwości zawierania i kształtowania treści umów w granicach zakreślonych przez prawo, natur® stosunku prawnego oraz zasady współżycia społecznego. Na pojęcie swobody umów składają się m. in. swoboda w kształtowaniu treści umowy oraz swoboda w wyborze formy umowy. Obok umów nazwanych, posiadających szczególną regulację kodeksową, prawo cywilne dopuszcza zawieranie umów nienazwanych, regulujących stosunki prawne w sposób odpowiadający stronom – lecz nie dowolny ( z ograniczeniami wynikającymi z art. 353 1 kc.

Definicję umowy o dzieło zawiera przepis art. 627, wg którego przyjmujący zamówienie zobowiązuje się do wykonania oznaczonego dzieła, a zamawiający do zapłaty wynagrodzenia. Stosownie natomiast do treści art. 734 § 1 kc, poprzez umowę zlecenia przyjmujący zlecenie zobowiązuje się do dokonania określonej czynności prawnej dla dającego zlecenie, przy czym do pokrewnych do zlecenia umów o świadczenie usług (art.750 kc) stosuje się odpowiednio przepisy o zleceniu.

Zarówno umowy zlecenia jak i o dzieło, zaliczają się do umów o świadczenie usług o szerokim znaczeniu. Jednakże elementy konstytutywne tych umów są odmienne. W odróżnieniu od umowy zlecenia, czy zbliżonych do niego umów o świadczenie usług, umowa o dzieło wymaga, by starania przyjmującego zamówienie doprowadziły do konkretnego, indywidualnie oznaczonego rezultatu – dzieła, które powstanie dopiero w przyszłości, a może mieć postać zarówno materialną jak i niematerialną. Zatem w umowie o dzieło winien być z góry określony rezultat. Przyjmuje się, że dzieło jest rezultatem obiektywnie osiągalnym i pewnym w danych warunkach. Umowa zlecenia nie akcentuje tego rezultatu jako koniecznego do osiągnięcia. Nie wynik więc (jak w umowie o dzieło) lecz starania w celu osiągnięcia tego wyniku, są elementem wyróżniającym dla umowy zlecenia tj. przedmiotowo istotnym. Zlecenie określane jest jako umowa starannego działania.

Jednym z kryteriów przemawiających za umową o dzieło jest kryterium podmiotowe. Odnosi się ono do określonego zawodu przyjmującego zamówienie, jego specyficznych umiejętności, predyspozycji czy talentów. Elementy podmiotowe nie mają aż tak dużego znaczenia przy zleceniu i umowach mu pokrewnych – w przeciwieństwie do umowy o dzieło, w której istota jest osobiste świadczenie wykonawcy dzieła, które winno odpowiadać osobistym potrzebom zamawiającego.

W świetle tych rozważań uznać należy, iż umowy łączące (...) Spółkę z o. o. w C. z zainteresowanymi były typowymi umowami o świadczenie usług. Ze zgromadzonego materiału dowodowego w sprawie, w szczególności analizy treści zawartych umów, zeznań świadka A. D. oraz wyjaśnień przedstawiciela wnioskodawcy S. R. a nadto wyjaśnień zainteresowanych S. N. i D. K. (1) – jednoznacznie wynika jakiego rodzaju prace, w jaki sposób oraz przez kogo mają zostać wykonane. Przy czym podkreślić należy, ze wnioskodawca dysponował baza danych dotyczących osób, którym można było powierzyć wykonywanie określonych prac – związanych z kolportażem lub produkcja opraw, zawieszek i haczyków do kalendarzy i plakatów – jednak osoby twe nie musiały charakteryzować się jakimiś szczególnymi osobistymi kwalifikacjami. Zresztą prace jakie w ramach zawieranych umów nie były skomplikowane i nie wymagały szczególnych predyspozycji. Zawierane umowy, mimo nazywania ich umowami o dzieło, nie precyzowały w sposób zindywidualizowany konkretnego dzieła, a jedynie czynnościowo określano prace, które miały być wykonane przez osoby zainteresowane polegające na kolportażu plakatów określonej ilości i na określonym terminie lub na wykonaniu oprawy plakatów, haczyków i zawieszek do nich. Prace te nie prowadza do żadnego określonego rezultatu, a sprowadzają się do wykonywania szeregu powtarzalnych, jednakowych i nieskomplikowanych czynności. Nie można bowiem nazwać rezultatem poszukiwanie miejsc na określonym terenie i rozwieszenie wskazanej ilości plakatów czy kalendarzy reklamowych czy wykonanie prostych prac związanych z oprawianiem kalendarzy i plakatów. Czynności takie polegają na starannym działaniu i nie prowadzą do wytworzenia konkretnego, zindywidualizowanego dzieła, nie wymagaja od ich wykonawców posiadania specyficznych cech czy umiejętności. Każdy mógłby zająć się kolportażem kalendarzy i plakatów czy wykonaniem banalnie prostych opraw plakatów. Jak wskazał to Sąd Najwyższy w uzasadnieniu wyroku z 4 października 2006r. (II CSK 117/06), treść zobowiązania dłużnika pozostaje w ścisłej zależności od natury stosunku prawnego. Jeżeli osiągnięcie rezultatu określonego w celu zawarcia umowy uzależnione jest od wielu już istniejących lub mających nastąpić zdarzeń oraz czynników zewnętrznych, leżących poza oddziaływaniem dłużnika, to z reguły u podejmuje on zobowiązanie starannego działania. W zobowiązaniach starannego działania podjęcie przez dłużnika wymaganych czynności przy zachowaniu wiążącego go stopnia staranności oznacza, ze dłużnik wykonał zobowiązanie, mimo, ze nie osiągnięto rezultatu określonego w celu umowy (LEX nr 332959).

Osoby zainteresowane wykonywały powierzone im zadania w sposób w zasadzie dowolny a same umowy łączące strony zawierały jedynie ramy czasowe trwania tych stosunków prawnych i ostateczna ilość rozwieszonych plakatów i kalendarzy lub ostateczna ilości wykonanych opraw plakatów. Nie byli oni nadzorowani przez spółkę.

Sama terminologia, jaka posługiwał się płatnik składek w przedmiotowych umowach, określanych jako umowy o dzieło, jest bez znaczenia przy interpretowaniu i oznaczaniu faktycznego stosunku prawnego łączącego strony. Sama nazwa nie przesadza o rodzaju umowy. Jeśli bowiem nazwa nie odpowiada istocie umowy, należy badać sama treść umowy. Po przeanalizowaniu treści przedmiotowych umów, nie ma wątpliwości, że strony łączyły umowy o wykonanie usług zbliżone do zlecenia. Zatem samo dosłowne brzmienie tych umów nie wskazuje na ich charakter prawny, a dopiero treść kontraktów, pozwala je odpowiednio zakwalifikować.

Należy wskazać, iż zamiarem stron i celem umów było uniknięcie dopełnienia obowiązków płatnika składek. Odmiennie bowiem ustawodawca traktuje osoby związane umowami zlecenia czy też umowami oświadczenie usług do których należy stosować przepisy o zleceniu z kodeksu cywilnego , niż osoby wykonujące dzieło. W tej sprawie zgodnym celem stron było objecie prawa. Konsekwencją bowiem zawarcia przez strony umów o świadczenie usług był obowiązek (...) Spółki z o.o. w C. zgłoszenia osób zainteresowanych i opłacenia składek na ubezpieczenie społeczne na podstawie art. 6 ust. 1 pkt 4 i art. 18 ust. 3 w zw. z ust. 1 ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych; art. 9 ust. 1 pkt 1e, art. 23 i art. 29 ustawy z dnia 27 sierpnia 2004r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanej ze środków publicznych.

Skarżone decyzje, obejmujące osoby zainteresowane tymi (w/w) ubezpieczeniami w spornych okresach wykonywania umów o świadczenie usług – są prawidłowe.

Wobec czego na podstawie art. 477 14 § 1 kpc sąd oddalił odwołania wnioskodawcy.